۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۲۸۳۵۰
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تأکید کرد؛

لزوم تقویت مبانی اعتقادی و معرفتی طلاب

لزوم تقویت مبانی اعتقادی و معرفتی طلاب
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: شناخت کافی به مبانی اعتقادی امری لازم وضروری است تا طلاب با تسلط کافی بر نظام معرفتی اسلام، تصویری جامع در این راستا ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در نشست مجازی تبیین ضرورت‌های دوره مبانی اندیشه طرح ولایت ویژه مدیران و معاونان تهذیب استانها که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های طرح ولایت اظهار داشت: تربیت اسلامی معرفت بنیان است و این که چرا طرح ولایت در تهذیب حوزه های علمیه قرار گرفته است به این دلیل است که در مقام دعوت به دین باید از استدلال های کافی و قانع کننده استفاده شود و لازم است از مبانی و استدلال های قوی و محکم استفاده ویژه گردد.

وی در ادامه افزود: معرفت و شناخت به تنهایی کافی نبوده و انسان مومن باید سرباز دین خدا و آماده جانبازی و فداکاری باشد و در مسیر یاری دین خدا قدم برداشته و یاری رسان شریعت الهی باشد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بیان داشت: یاری رساندن و نصرت دین الهی نیازمند شناخت کافی از دین اسلام می باشد و اگر کسی از همه جهات و جوانب به دین اسلام شناخت کافی نداشته باشد، نمی تواند کارآمد بوده و به شبهات دینی موجود در زمینه های مختلف پاسخگوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در ادامه افزود: باید طلاب علوم دینی که پرچم دار تبلیغ و ترویج مذهب حق هستند، شناخت کافی به مبانی معرفت دینی داشته باشند و با دقت بیشتری در این حوزه ورود کنند تا با تسلط کافی بر نظام معرفتی اسلام، تصویری جامع در این راستا ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: طرح ولایت درصدد بیان اندیشه های بنیادین اسلام است و ستون فقرات و خطوط اصلی اندیشه های بنیادی دین الهی را مطرح کرده و آموزش می دهد که نتیجه شرکت در طرح ولایت، حضور محکم و مستحکم در میدان‌های تبیینی و انجام وظایف تبلیغی برای طلاب خواهد بود که یقیناً نتایج مطلوبی را نیز به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری ابراز کرد: باید خروجی طرح ولایت به این نقطه برسد که طلاب علوم دینی در ضمن این که اعتقادات و نگرش جامعی به مسائل پیدا می کنند، مدافع دین نیز تربیت شوند و خروجی آن سربازان حاضر در میدانی خواهد شد که آیت الله مصباح یزدی تجلی بارز این‌گونه خروجی ها در حوزه است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طرح ولایت نیاز به ایجاد کار گروه‌هایی داریم که امتداد میدانی این طرح را به ارمغان بیاورد و برنامه‌های جامع و کاملی را در زمینه های مختلف ارائه دهد.

ارسال نظرات