۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۲۸۳۷۵
آیت‌الله حسینی‌خراسانی در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس:

بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است

بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است و همه باید تلاش کنند تا در راستای خدمت‌رسانی به مردم این مشکلات و آسیب‌ها رفع شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد حسینی‌خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان درباره جلسه‌ای که با رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داشته است، گفت: این جلسه به دعوت رئیس کمیسیون برگزار شد و حدود دو ساعت به طول انجامید.

وی ادامه داد: پس از استماع و دریافت گزارش رئیس و اعضای کمیسیون درباره آسیب‌های اجتماعی، مطالبی درباره اهمیت کمیسیون اجتماعی بیان کردم.

آیت‌الله حسینی‌خراسانی اظهار کرد: در این جلسه گفتم کمیسیون اجتماعی دارای حساسیت خاص است و اعضای محترم آن مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

این عضو فقیه شورای نگهبان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب که سال‌ها بر آن تأکید داشته‌اند «آسیب‌های اجتماعی» است، عنوان کرد: اگر دغدغه‌ها، توجه‌ها و تأکیدات رهبری مبنی بر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی مورد پیگیری مسئولان قرار می‌گرفت، شاید امروز شاهد برخی از آسیب‌های آزاردهنده و رنجش‌آور نبودیم.

وی بیان کرد: بنابراین در آن جلسه مشکلات افراد تحت پوشش بهزیستی به این دلیل که از ویژگی خاصی برخوردار هستند، مورد تأکید قرار گرفت که باید آن مشکلات رسیدگی و علاج شود.

به گفته آیت‌الله حسینی خراسانی در آن جلسه بررسی معضلات «بیکاری»، «اعتیاد به انواع مواد مخدر»، «افزایش آمار طلاق و سن ازدواج» نیز مورد تأکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ضعف در انجام کارهای فرهنگی، بی‌توجهی به تبیین مسأله و مشکلات اقتصادی از جمله دلایل افزایش این آسیب‌هاست.

آیت‌الله حسینی‌خراسانی به موضوع سقط جنین نیز اشاره کرد و گفت: حسب آماری که ارائه می‌شود، این موضوع بسیار مهم است. در حالی که ما درصدد جوانی جمعیت هستیم و تأکید بر ترویج فرزندآوری داریم، این موضوع بسیار خطرناک و قابل توجه است.

این عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: در این جلسه همچنین به موضوع رسیدگی به افراد بی‌سرپرست، بی‌سرپناه و حاشیه‌نشین نیز پرداخته شد. در سرمای زمستان لازم است که به این افراد توجه بیشتری شود. حاشیه‌نشینی ممکن است در آینده به کپرنشینی و صحرانشینی تبدیل شود و مشکلات بزرگتری به وجود آورد.

وی تأکید کرد: وضعیت کنونی جامعه و آسیب‌های اجتماعی مسئولیت مدیران کشور را سنگین‌تر می‌کند. باید نارسایی‌ها و ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی را شناسایی و با امکاناتی که وجود دارد آن مشکلات را علاج کنیم.

آیت‌الله حسینی‌خراسانی در پایان مقوله فرهنگ را نیز مهم دانست و گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از آسیب‌های اجتماعی است و همه باید تلاش کنند تا در راستای خدمت‌رسانی به مردم این مشکلات و آسیب‌ها رفع شود.

ارسال نظرات