۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۲۸۳۸۸
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

جبران کسری برق و پیشگیری از آلودگی هوا با احداث نیروگاه خورشیدی

جبران کسری برق و پیشگیری از آلودگی هوا با احداث نیروگاه خورشیدی
اصفهان ـ مرتضوی با اشاره به مشکل آلودگی هوای اصفهان گفت: جبران کسری برق و پیشگیری از آلودگی هوا با احداث هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین آغاز عملیات احداث یک هزار مگاوات انرژی خورشیدی در استان، گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در سالیان گذشته گریبان گیر مردم استان بوده بحث آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا دغدغه ای است که استان را با تعطیلی های مکرر مواجه کرده است هر چند که یکی از راهکارها برای حفاظت از سلامت مردم محدودیت در تردد و آموزش است اما همه ماموریت های ما سلبی نیست.

استاندار اصفهان بیان کرد: بهبود کیفیت سوخت مصرفی، بهبود شرایط و کیفیت خودروها، بهبود فیلتراسیون در صنایع، توسعه فضای سبز و … از اقدامات و ماموریت های ایجابی است که در دولت سیزدهم به عنوان دولتی که دغدغه سلامت مردم را دارد با جدیت دنبال می شود.

دکتر مرتضوی افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی گواهی بر سخنان ما است. طی تفاهم نامه ای که سال گذشته با سازمان انرژی های تجدیدپذیر کشور منعقد کردیم استان اصفهان گام بلندی را برای تولید یکهزار مگاوات تولید انرژی پاک در کشور برداشت و این میزان یکهزار مگاوات از چهارهزار مگاوات تکلیف کشور در این حوزه است که توسط استان اصفهان انجام می شود.

وی عنوان کرد: پس از پیگیری های مکرر و تسهیل امور خواستگاه نیروگاه های خورشیدی در استان مشخص و تا مرحله انتخاب پیمانکار و امروز آغاز عملیات اجرایی پیش رفته ایم.

استاندار اصفهان گفت: با ظرفیتی که در استان داریم می توانیم، بخش عمده ای از انرژی کشور را از طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک تامین کنیم و هوای پاک را به مردم هدیه دهیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید منتظری بعنوان یک نیروگاه آلاینده به دلیل استفاده از سوخت مایع شناخته می شود با ظرفیت تولید انرژی پاک در استان انتظار می رود این نیروگاه وارد مراحل نوسازی و دانش بنیان شود.

وی افزود: به صورت همزمان شاهد کلنگ زنی مجموعه ۶۰۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در شهرستان کوهپایه با سرمایه گذاری فولاد مبارکه، مجموعه ۲۰۰ مگاواتی در شهرستان شاهین شهر با سرمایه گذاری شرکت مپنا و سایر شهرستان ها از جمله ورزنه، شهرضا، نجف آباد، نطنز، کاشان، تیران و کرون و دهاقان هستیم.

استاندار اصفهان متذکر شد: در استان اصفهان در پیک مصرف حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم. به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

دکتر مرتضوی اضافه کرد: در حال حاضر تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می شود و با احداث و بهره‌برداری از یکهزار مگاوات انرژی پاک جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت های دولتی شاهد خواهیم بود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات