۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۲۸۴۳۳
امام جمعه قم:

مسؤولین برای حل مشکلات اقتصاد، فرهنگ و آسیب های اجتماعی گام بردارند

مسؤولین برای حل مشکلات اقتصاد، فرهنگ و آسیب های اجتماعی گام بردارند
آیت الله حسینی بوشهری خطاب به مسؤولین گفت: تلاش های شما پنهان نیست اما لازم است هر چه سریع تر برای اقتصاد، فرهنگ و آسیب های اجتماعی گام بردارید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه هفتم بهمن ماه در مصلای قدس این شهر گفت: احکام شرعی حدود الهی هستند و شخصی سعادت مند می شود که به این حدود اعتنا کرده و به آن ها عمل کند؛ یکی از امتیازات بندگان الهی در آیات قرآن «وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ» عنوان شده که نشان می دهد علاوه بر عمل کردن به احکام الهی حفاظت از آن ها سعادت بزرگی است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ولادت امام جواد(ع) گفت: نقل های دیگری از مرحوم کلینی در خصوص میلاد امام جواد(ع) روایت شده اما نقل مشهور دهم ماه رجب است؛ از امام رضا(ع) روایت شده این مولود یعنی امام جواد(ع) برکت عظیمی برای شیعیان دارد و دلیل این امر نیز روشن است؛ امام هشتم مدت زیادی دارای فرزند نمی شدند و از این رو بسیاری از خواص نیز لغزیدند و با تولد جوادالائمه(ع) شیعه خود را باز یافت و از دامنه تردیدها رهایی یافت.

وی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) ادامه داد: اگر انسان های جاهل که ابعاد مسأله را نمی دانند سکوت کنند تنش در جامعه پیش نمی آید؛ اگر انسان در واکنش به کار زشت فردی او را تمجید کند و برایش کتاب بنویسد و مطلب منتشر کند در عقاب او شریک است. در قضایای اخیر عده ای مرتکب جرمی نشدند اما مشوق بودند و بسیار تأثیرگذار بودند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به 12 بهمن ماه اظهار داشت: امام خمینی پس از 12سال قدم به کشور خود می گذارد و مردم قدرشناس خاک پای او را توتیای چشم خود کردند؛ آن روزی که امام از میان ما رفت همین مردم قدرشناس با تشییع جنازه باشکوه او را بدرقه کردند؛ امام از استثناهای تاریخ است که ویژگی هایی مانند خردمندی، شجاعت و اراده پولادین داشت.

وی گفت: امام سخنی دارد «بر اساس تکلیف عمل می کنیم و به دنبال پیروزی نیستیم» که این جمله را بد تفسیر می کنند؛ اصل عمل به تکلیف است و پیروزی مربوط به اراده الهی است؛ از امام حسین روایت شده ما راه خود را به سوی کربلا می رویم و پایان راه هرچه باشد چون به تکلیف عمل کردیم پیروز هستیم. خداوند برای امام خمینی پیروزی را اراده کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کار زشت دنیای مدعی آزادی اهانت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و هلند است و قلوب مسلمین را جریحه دار کردند و در بسیاری از کشورها تجمعات عظیم اتفاق افتاد؛ متأسفانه دولت های غربی در واکنش به ما ادعای حقوق بشر می کنند و قطعنامه صادر می کنند و به خود که می رسند حرف از آزادی می زنند؛ بیش از یک میلیارد انسان مسلمان حقی دارند که توسط جوامع غربی نادیده گرفته می شود.

وی با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشورهای غربی عنوان کرد: توهین نشریه فرانسوی و اتهام تروریستی بودن به سپاه پاسداران در کنار اهانت به قرآن کریم طراحی دشمنان ما است؛ سپاه فتنه داعش را که دست ساز غرب بود از بین برد و چنین سازمانی که مبارزه همه جانبه با تروریسم دست ساز آمریکا داشت نمی تواند تروریستی عنوان شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجلاس سراسری نماز تصریح کرد: حدود 29 اجلاس تشکیل شده که به دنبال خروجی آن هستیم و باید تلاش کنیم عزیزان ما در مکان های مختلف شیفته و دلباخته نماز و بندگی خدا باشند؛ وقت نماز که می شد پیامبر هر فعالیت خود را قطع می کرد و به نماز می ایستاد.

وی با خطاب قراردادن مسؤولین اظهار داشت: تلاش های شبانه روزی شما قابل تردید نیست اما طرحی پیش بگیرید که برای اقتصاد، فرهنگ و آسیب های اجتماعی راه حل ارائه دهد و آن ها را حل کند؛ رهبری معظم همیشه مردم را امیدوار می کنند و راه امیدوار نگه داشتن مردم ارائه فعالیت های راهگشا و کارآمد است.

ارسال نظرات