۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۲۸۴۳۸

گزارشی از دوره آموزشی «رسانه و هویت طلبگی» + عکس

گزارشی از دوره آموزشی «رسانه و هویت طلبگی» + عکس
به همت بسیج طلاب و روحانیون استان قم دوره آموزشی «رسانه و هویت طلبگی» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت بسیج طلاب و روحانیون استان قم دوره آموزشی «رسانه و هویت طلبگی» در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این دوره یک روزه که در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم برگزار شد، اساتیدی چون حجج اسلام و آقایان علی قهرمانی، رسول صفری، دانیال بصیر و حسین عباسی‌فر مباحثی در حوزه سواد رسانه فضای مجازی و بایسته‌های فعالیت در عرصه جهاد تبیین ارائه کردند.

حجت الاسلام سیدروح الله سیدحقی طی سخنانی در افتتاحیه دوره آموزشی"رسانه و هویت طلبگی" که با حضور طلاب و فضلای بسیجی فعال در عرصه رسانه و فضای مجازی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم برگزار شد، با اشاره به تأکید چندباره مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام همگان نسبت به جهاد تبیین ابراز داشت: بسیج طلاب به عنوان امام اقشار بسیج، بی شک رسالت بسیار مهمی در این باره برعهده دارد و ان شاءالله در این زمینه با بهره گیری از ابزارها و ظرفیت های موجود به دنبال اجرای برنامه های مؤثر و کیفی در راستای تحقق مطالبات و منویات حضرت آقاست.

دکتر دانیال بصیر، مدرس و فعال فضای مجازی به عنوان یکی از اساتید این دوره نیز با اشاره به ضرورت جدی گرفتن جنگ شناختی اخیر دشمن علیه نظام و جامعه ما گفت: قضایای چندماهه اخیر کشور ثابت کرد که ما باید به مؤلفه ها و شاخصه های جنگ شناختی توجه کرده و در عین حال به دنبال راهکارهایی باشیم تا تهدیدات و حملات دشمن را در این عرصه خنثی نماییم.

وی خواستار دغدغه مندی و احساس مسئولیت مضاعف فعالان جبهه انقلابی در این باره شد و افزود: متأسفانه ما امروز از ضعف مهارت های رسانه ای ضربه می خوریم و حال آن که باید به موازات افزایش انگیزه و دغدغه مندی به دنبال توسعه آموزش های کاربردی در حیطه های مختلف فعالیت رسانه ای و هنری باشیم.

حجت الاسلام محمدرسول صفری از اساتید و روزنامه نگاران حوزوی نیز با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت ها و توانمندی های موجود با تکیه بر روحیه انقلابی و جهادی نهایت استفاده را در مسیر تبیین حقایق ببریم، قطعاً بر دشمن در جبهه رسانه ای غلبه می کنیم.

وی همچنین ضرورت تکیه بر الزامات اخلاقی در کنشگری رسانه ای را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ما باید بتوانیم با استفاده از زبان منطق و استدلال و در عین التزام به ادب و اخلاق، برنامه های خود را به پیش ببریم و از انقلاب اسلامی و مکتب عزیزمان دفاع کنیم که اگر این گونه شد، بدون شک طیف های مختلف جذب ما خواهند شد و در نبرد رسانه ای به اذن الهی با توفیقات بسیاری همراه خواهیم بود.

گزارشی از دوره آموزشی «رسانه و هویت طلبگی»

گزارشی از دوره آموزشی «رسانه و هویت طلبگی»

گزارشی از دوره آموزشی «رسانه و هویت طلبگی»

ارسال نظرات