۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۷۲۸۸۰۸
در نشستی خبری تشریح شد؛

ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در استان قم

ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در استان قم
نشست خبری ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر استان قم، با موضوع تبیین برنامه های مصوب ستاد چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، نشست خبری ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر استان قم، با موضوع تبیین برنامه های مصوب ستاد چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ظهر امروز، چهارشنبه ۱۲ بهمن برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام ذاکری رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم، با بیان اهمیت جایگاه مردم در نظام اسلامی، اظهار داشت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در عرصه های مختلف است، که باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

وی با اشاره شرایط امروز کشور و توطئه های دشمن، به راهبرد اصلی فعالیت های این ستاد در دهه فجر پرداخت و گفت: امروز تمام همت دشمن معطوف این شده که مردم را نسبت به دستاورد های انقلاب اسلامی مأیوس کند؛ مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر مردم قم تاکید کردند که راهبرد دشمن این است که ایام الله ها و دستاورد های انقلاب فراموش شود، به همین دلیل رویکرد اصلی برنامه ستاد حول محور جهاد تبیین است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر قم، به فعالیت ها و راهبرد های  این ستاد جهت اجرای منویات رهبری پیرامون فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این ستاد ۲۸ کمیته در زمینه های مختلف نظیر کمیته زنان و خانواده، کمیته کودک و نوجوان، حوزه و روحانیت، امور بین الملل، ورزش و جوانان و... تشکیل شده که مسئولیت اجرای حدود ۲۰۰۰ برنامه در سطح استان را دارند.

حجت الاسلام ذاکری در ادامه تشریح راهبرد های اساسی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی افزود: یکی دیگر از راهبرد های این ستاد، تقویت وحدت و انسجام و مقابله با دوگانه سازی های کاذب است که در قالب نمایشگاه ها و ایستگاه ها به این راهبرد ها جامه عمل می پوشاند.

 وی  با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر تمجید از زنان قم در پیروزی انقلاب، به راهبرد دیگر این ستاد پرداخت و افزود: فرمایشات امام خمینی(ره) پیرامون تمجید از زنان قم، نشان دهنده اهمیت و جایگاه این زنان بوده و به همین دلیل یکی دیگر از راهبرد های ستاد، توجه ویژه به نقش زنان در فعالیت های انقلابی است.

رئیس ستاد دهه فجر استان قم ضمن اشاره به اینکه شهر مقدس قم از شهرهایی است که بیشترین شهید را در راه انقلاب تقدیم کرده، به برنامه این ستاد در این موضوع پرداخت و گفت: شهر قم حدود ۱۰۰ تقدیم انقلاب کرده که نزدیک به ۲۵ تن از این شهدا در آرامگاه بقیع مدفون هستند که لازم است اصحاب رسانه توجه ویژه ای به این شهدا داشته باشند؛ از برنامه های امسال عطر افشانی و گلباران مزار شهدای انقلاب در ۱۳ بهمن و گرامی داشت یاد شهدا در مساجد، با قرائت یک صفحه قرآن در شب جمعه پیش رو است.

وی به نقش ویژه ی نوجوانان در اجرای برنامه های امسال اشاره کرد و گفت: امسال توجه ویژه ای به حضور نوجوانان در تصمیم سازی و اجرای برنامه ها شده است، همانطور که در ۱۳ آبان امسال، خودشان برنامه ها را برگزار کردند.

 حجت الاسلام ذاکری به تفاوت برنامه های ۲۲ بهمن امسال پرداخت و ابراز داشت: امسال مراسم ۲۲ بهمن فقط محدود به راهپیمایی نیست و برنامه به صورت تلفیقی از راهپیمایی و جشن، با برپایی غرفه های متنوع فرهنگی و با حضور مهمانان بین المللی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات