۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۷۲۸۹۶۰
حجت الاسلام تقوی مطرح کرد؛

روح امید در فیلم‌های جشنواره فجر امسال

روح امید در فیلم‌های جشنواره فجر امسال
منتقد سینما: از بین فیلم‌هایی که تا کنون نمایش داده شده خیلی دوست دارم انیمیشن «بچه زرنگ» جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید یاسر تقوی از محل برگزاری جشنواره فیلم فجر تهران، ضمن بررسی فیلم های نمایش داده شده در این جشنواره تاکنون اظهار داشت: فیلم ها از لحاظ کیفیت نسبت به سال گذشته بهتر بودند و اکثر فیلم هایی که دیدیم مانند سرهنگ ثریا، انیمیشن بچه زرنگ، کت چرمی، یادگار جنوب و عطر آلود فیلم های نسبتا خوبی بودند.

منتقد سینما در ادامه ابراز کرد: یکی از نکات با اهمیت و جذاب جشنواره امسال کمتر شدن سیاه نمایی از وضعیت اجتماعی و سیاسی جامعه است و فیلم های اکران شده این دوره از جشنواره برای جامعه، امیدبخش هستند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه فیلم کت چرمی به آسیب اجتماعی اعتیاد پرداخته است گفت: به لحاظ ساختاری فیلم کت چرمی را دوست دارم و فکر می کنم فیلم استاندارد و قصه دار خوبی باشد و از لحاظ مضمون و محتوا هم این این فیلم از فیلم هایی است که قابل دفاع می باشد.

امید‌بخش بودن فیلم‌های جشنواره فجر

منتقد سینما در ادامه گفت: فیلم عطر آلود فارغ از اشکالات فرمی، حال و هوای جذاب و دلنشینی دارد و دارای روایت قشنگی از زندگی می باشد و می شود به همراه خانواده حتی با سلیقه های مختلف از تماشای این فیلم لذت برد.

وی در ادامه افزود: در حوزه دفاع مقدس دو فیلم، شماره ده که به وضعیت اسرا پرداخته و فیلم سرهنگ ثریا که بحث منافقین را مطرح کرده به نمایش درآمده است.

حجت الاسلام تقوی در رابطه با فیلم سرهنگ ثریا اظهار کرد: این فیلم بدون توجه به اشکالات محتوایی فیلم جذابی است و با معرفی قهرمان زن، به خوبی وضعیت مادرانی را که چشم به راه فرزندانشان در اردوگاه منافقین هستند را به نمایش گذاشته و برای مخاطبین جوان و کسانی که به مسائل سیاسی و نقش آفرینی بانوان علاقمند هستند فیلم جذابی است.

منتقد سینما در رابطه با فیلم یادگار جنوب ابراز کرد: یادگار جنوب فیلمی قصه دار و ملودرام عاشقانه است و برای مخاطبینی که در فضای عاشقانه سیر می کنند می تواند جذاب باشد.

حجت الاسلام تقوی انیمیشن بچه زرنگ را از آثار فوق العاده جشنواره فیلم فجر دانست و گفت: این فیلم ازحیث فرم، فیلم نامه و مضمون فوق العاده و امید آفرین برای آینده انیمیشن ایران است و برای مخاطب کودک و بزرگسال جالب، جذاب و دوست داشتنی است و امیدوارم قدر آن دانسته شود و تقدیر های لازم از آن به عمل آید.

منقد سینما در رابطه با فیلمی که شایسته بهترین فیلمنامه است گفت: به نظر من فیلم نامه کت چرمی به استانداردی که در قصه گویی باید رعایت شود رسیده است و از بین فیلم های اکران شده شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم نامه است.

وی در پایان در رابطه با بهترین فیلمی که تا کنون نمایش داده شده، ابرازکرد: با توجه به فیلم های خوبی که در جشنواره وجود دارد قضاوت کردن در مورد فیلم ها کار سختی است ولی خیلی دوست دارم انیمیشن بچه زرنگ جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظرات