۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۲۸۹۶۲
مظلومیت فرهنگ ۲؛

ایده تاسیس خانه ملی گفتگو منضبط شود

ایده تاسیس خانه ملی گفتگو منضبط شود
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد از اساسنامه خانه ملی گفتگوی آزاد خواستار تطبیق این ایده با قانون اساسی و اسناد بالادستی شد.


به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در جلسه ۱۴۵ مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اساسنامه خانه ملی گفتگوی آزاد گفت: اصل مطلب، خوب و ضروری است، اما پیش‌نویس اساسنامه با اشکالاتی همراه است.

وی افزود راه‌اندازی تشکیلات بر اساس اساسنامه فعلی ایده خامی است که باید تکمیل و تعمیق شود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه راهکار به جامعیت رسیدن ایده خانه ملی گفتگوی آزاد تاکید کرد: باید یک گروه کارشناس و خبره در این عرصه روی این طرح کار کنند و ضوابط، اهداف، ساز و کارها و پیامدهای خانه ملی گفتگو را منضبط تعیین کنند.

وی با بیان اینکه در اساسنامه پیشنهادی آمده است که این گفتگوها باید مبنای تغییر یا اثرگذار در سیاست‌گذاری‌ها و قانون گذاری باشد، گفت: تاثیرگذاری گفتگوهای مذکور، راه و روش می خواهد تا بتوان آستانه انتظارات گفتگوکنندگان را مدیریت کرد و درباره آن پاسخگو بود.

آیت الله محسن اراکی بیان کرد: طرح فعلی بیشتر مشکل ساز خواهد شد و باید با قانون اساسی و سایر قوانین و اسناد بالادستی سازگار باشد.

محمدمهدی محققی

ارسال نظرات