۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۷۲۹۰۷۶

از برخورد عاجل با سارقان تا افزایش ۲۰۰ درصدی اضافه‌کار یگان‌های عملیاتی

از برخورد عاجل با سارقان تا افزایش ۲۰۰ درصدی اضافه‌کار یگان‌های عملیاتی
معاون فرهنگی ـ اجتماعی پلیس از ابلاغ دستورات 10گانه فرمانده کل انتظامی به فرماندهان انتظامی سراسر کشور خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس از « دستورات رییس پلیس کشور به فرماندهان انتظامی در سراسرکشور » خبر داد.

وی گفت: فرمانده کل انتظامی در نشست فصلی ومشترک با فرماندهان، معاونین و روسای پلیسهای تخصصی وفرماندهان استانها و شهرستانها درسراسر کشور بر اقدامات لازم جهت روزهای پیش رو تا پایان سال و اشراف اجتماعی و اطلاعاتی و آمادگی کامل نیروها برای اقدامات پلیسی لازم و خدمت رسانی مضاعف به مردمان خوب کشور تاکید کرده و بر موارد مهمی اشاره کردند که بخشی از آنان در این مرحله در قالب دستورات ده گانه به شرح ذیل اعلام می شود:

مورد اول: مردم از آمار سرقت در کشور ناراحت هستند لذا ضمن مطالبه از دستگاه‌های مسئول، اقدامات عاجل برای برخورد با سارقین و مالخرها به عنوان عاملان مخل امنیت صورت و نتیجه اقدامات به مردم اعلام شود.

مورد دوم: لزوم به هنگام بودن، به روز بودن و آشنایی با فناوری های نوین و استفاده بموقع از تجهیزات هوشمند برای سرعت بخشی وتسهیل در ارائه خدمات پلیسی.

مورد سوم: بازنگری در نحوه جذب کارکنان ، داوطلبان و علاقمندانی که شرایط لازم را دارند، باید با اشتیاق دو چندان و با سرعت بیشتر فرآیند جذبشان صورت پذیرد.

مورد چهارم: اقدامات پلیسی باید به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن انجام و از ظرفیتهای مردمی و مشارکت آنان استفاده شود.

مورد پنجم: افزایش حدود « ۲۰۰ درصدی» اضافه کار یگان های عملیاتی در کلانتری‌های در سراسر کشور و تاکید بر تامین مسکن ملکی و سازمانی بیشتر از آنچه در برنامه مصوب برای آن مشخص شده است و همچنین توجه ویژه به منزلت و منقبت کارکنان و رفع مشکلات پرسنل.

 مورد ششم: اتخاذ تمهیدات قانونیِ فوری برای تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ ها و استرداد به صاحبان خودروها‌.

مورد هفتم: ایجاد سازوکار لازم بمنظور رسیدگی جدی و رفع مشکلات خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران ، متوفیان و همچنین توجه ویژه به امورات بازنشستگان و اعضای وابسته فراجا و استفاده از ظرفیتهای آنان.

مورد هشتم: تاکید بر اصلاح روش‌ها در حوزه ترافیک شهری و جاده ای و مطالبه از مبادی قانونی در حوزه راه و همچنین اطلاع رسانیِ بموقع ازطریق پیامک به مالکانِ خودروهای متخلف قبل از انتقال به پارکینگ توسط پلیس راهور. 

مورد نهم: تمرکز بیشتر بر ماموریتها و سرعت بخشی و کیفی سازی امورات محوله و بازنگری در اصلاح برخی اقدامات پلیسی و تاکید بر بررسی‌های میدانی و گزارشگیری صحیح و راستی آزمایی موارد توسط بازرسی کل فراجا.

مورد دهم: اهتمام بر اقدامات حوزه اجتماعی و استفاده از پتانسیل های فرهنگی ، هنری و رسانه ای و اقدامات ایجابی و همچنین تهیه پیوست رسانه ای برای تمامی ماموریتهای پلیسی در ۳ مرحله «قبل، حین و بعد» از اتمام ماموریت.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات