۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۲۹۱۰۲

فرقه ای که به زور می خواهد دین شود

فرقه ای که به زور می خواهد دین شود
«سرویس خبری جامعه بهایی (BWNS)» متعلّق به فرقه بهائیت، 12 بهمن خبری با عنوان: «برزیل: فراتر از تقسیمات از طریق یک هویت مشترک» را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلسه مشترکی توسط «دفتر امور خارجی بهایی برزیل» و «مقامات دولتی» این کشور در کنگره ملّی در «برازیلیا (پایتخت برزیل)» برگزار شد که موضوع «بررسی نقش دین در ترویج هویت مشترک میان جمعیت‌های مختلف کشور از طریق به رسمیت شناختن ماهیت معنوی بشریت» در آن مطرح شده بود.

مدّت‌هاست که تشکیلات بهایی با روش‌های مختلف در تلاش است تا فرقه بهائیت را به عنوان یک دین الهی به جامعه جهانی معرفی کند و از سوی دیگر با طرح مباحث «اتّحاد دینی، سیاسی و اجتماعی» درصدد است تا نقشه‌اش را برای رسیدن به هدف نهایی خویش که «دست‌یابی به حکومت محلّی» و سپس «حاکمیت جهانی» است، به پیش ببرد.

طرح «معرفی بهائیت به عنوان دینی الهی» مدّتی است که شتاب بیشتری نسبت به گذشته داشته و تشکیلات بهایی با برگزاری جلسات مشترک با سازمان ملل و نیز مقامات دولتی کشورهایی مانند آمریکا، رژیم اشغالگر قدس، بحرین، امارات، آلمان، انگلیس، کانادا، برزیل ونظایر آنها به دنبال صعودی کردن روند نقشه مذکور نسبت به گذشته است.

فرقه ای که به زور می خواهد دین شود

ارسال نظرات