۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۲۹۱۵۹

تخریب کامل ۲۱۲۰ منزل در زلزله خوی

تخریب کامل ۲۱۲۰ منزل در زلزله خوی
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هیئت دولت ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر واحد جهت تعمیرات اختصاص داد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما، اظهار داشت: با توجه به تخریب کامل دو هزار و 120 واحد مسکونی در شهرستان خوی، برای هر واحد مبلغ 60 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناطق شهری 300 میلیون تومان و مناطق روستایی 250 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تعیین آذربایجان شرقی و زنجان به‌عنوان دو استان معین برای زلزله شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن، اضافه کرد: با استفاده از امکانات و ماشین‌آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت‌وساز مناطق آسیب‌دیده به‌زودی آغاز می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی، به شناسایی 11 هزار و 100 واحد مسکونی نیازمند تعمیرات در شهرستان خوی نیز اشاره کرده افزود: هیئت دولت 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و 40 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر واحد جهت تعمیرات اختصاص داد.

وی همچنین با اشاره به تخریب 5 هزار و 500 واحد دامی در مناطق روستایی شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: در جلسه هیئت دولت 20 میلیون تومان کمک بلاعوض و 30 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازسازی این واحدها مصوب شد.

معتمدیان، در ادامه از امهال شش‌ماهه وام پرداختی به زلزله‌زدگان خبر داد و اعلام کرد: برای جبران خسارت به لوازم خانگی 3 هزار واحد مسکونی نیز کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

وی به آسیب دیدن 85 مدرسه در قالب 244 کلاس درس در شهرستان خوی نیز اشاره کرده ادامه داد: در زلزله اخیر 24 مدرسه به‌صورت کامل تخریب شده است و 240 میلیارد تومان نیز جهت بازسازی و تعمیرات مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی، در پایان مقاوم‌سازی را مهمترین راهکار جهت مقابله با گسل زلزله در شهرستان خوی اعلام کرده گفت: 52 درصد منازل شهری و روستایی در منطقه تا امروز مقاوم‌سازی شده‌اند.

معتمدیان، همچنین از پایان ارزیابی‌های زلزله شهرستان خوی خبر داد  و گفت: 130 گروه ارزیاب در 72 ساعت روند ارزیابی میزان خسارت وارده در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی را به پایان رساندند.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع زلزله در 13 مهر در شهرستان خوی و وقوع  بیش از 500 پس‌لرزه در سه ماه گذشته در این شهرستان، در جلسه هیئت دولت سهمیه 5درصدی برای ایجاد آرامش ذهنی و روانی دانش‌آموزان شهرستان در کنکور به تصویب رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی، در خصوص اسکان اضطراری نیز اظهار داشت: کنار توزیع بیش از 40 هزار دستگاه چادر، با بسیج همه امکانات به‌ویژه همکاری جمعیت هلال احمر و نهادهای نظامی و انتظامی 110 اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان ایجاد شده است.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات