۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۲۹۱۶۶

کاریکاتور «شارلی ابدو» این بار نمک روی زخم زلزله زدگان ترکیه

کاریکاتور «شارلی ابدو» این بار نمک روی زخم زلزله زدگان ترکیه
نشریه هتاک فرانسوی اینبار با انتشار تصویری از زلزله ترکیه، خسارات مادی و انسانی در این کشور را به سخره گرفت.

در حالی که مردم ترکیه به واسطه زلزله ویرانگر و مرگبار اخیر در سوگ به سر می‌برد، نشریه هتاک «شارلی ابدو» با انتشار کاریکاتور جدید خود زلزله دیروز در ترکیه را که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر و خسارات گسترده منجر شده است را به سخره گرفت.

این مجله فرانسوی که سابقه طولانی در توهین به مقدسات مسلمانان دارد در این کاریکاتور ساختمان‌های ویران شده در ترکیه را به تصویر کشیده و دو عبارت «زلزله ترکیه» و «نیازی به ارسال تانک نیست» را روی آن درج کرده است.

به نظر می‌رسد کاریکاتور شارلی ابدو که تحت عنوان «نقاشی روز» منتشر شده هدف جز هتاکی و بی احترامی به مردم ترکیه که در شرایط سختی به سر می‌برند، ندارد.

بامداد دیروز دوشنبه زلزله‌ای به قدرت ۷.۸ ریشتر بخش‌هایی از جنوب ترکیه را تکان داد. زمین لرزه ترکیه در کشور‌های لبنان، سوریه و قبرس نیز احساس شد. زلزله تا کنون بیش از هزاران کشته و زخمی در ترکیه و سوریه بر جای گذاشته است.

ساعاتی قبل، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در تمامی مناطق متاثر از زلزله، به مدت ۳ ماه حالت فوق العاده اعلام می‌کند.

به گزارش الجزیره، وی گفت: شمار قربانیان زلزله در ترکیه به ۳۵۴۹ نفر و مجروحان به ۲۲۱۶۸ نفر افزایش یافته است.

اردوغان تاکید کرد: به علت شرایط آب و هوایی رسیدن کمک‌های انسان دوستانه کشور‌ها به دست مردم با کندی همراه است و باید در ابتدا به روند جستجوی افراد زنده و اجساد سرعت بخشید.

وی افزود: ما با بزرگترین فاجعه در تاریخ ترکیه و منطقه روبرو هستیم. ۵۴ هزار چادر به مناطق زلزله زده ارسال کرده ایم. کمک‌های فوق العاده و ۱۰۰ میلیارد لیره برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده در نظر گرفته ایم. پنج هزار نفر از کارکنان بخش سلامت به این مناطق اعزام شده اند. از شهروندان می‌خواهیم در جاده‌های مناطق زلزله زده تردد نکنند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات