۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۲۹۱۷۲
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی عنوان کرد؛

بایسته های حوزه انقلابی؛ از تحول آفرینی تا تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی

بایسته های حوزه انقلابی؛ از تحول آفرینی تا تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: حوزه انقلابی یعنی تحول آفرینی و انقلاب اسلامی انقلابیست که هدف آن ساخت تمدن است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میر معزی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در افتتاحیه سلسله نشست های «حوزه انقلابی» که عصر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با طرح بحثی درباره حوزه انقلابی اظهار داشت: پرداختن به حوزه انقلابی و شاخصه های آن امری مهم و لازم است و به همین خاطر سلسله نشست‌های حوزه انقلابی به صورت مستمر برگزار خواهد شد و تا بیست و پنجم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: موضوع حوزه انقلابی بحث بسیار مهم است و این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره فرمودند اگر می‌خواهیم نظام ایران، اسلامی بماند باید حوزه، حوزه انقلابی باشد، نشانگر اهمیت پرداختن به حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با طرح این سوال که چگونه می توانیم حوزه را حوزه انقلابی نگه داریم؟ ابراز کرد: حوزه های علمیه ابتدا باید خوب بیاندیشند و برنامه ریزی های متنوع و مناسبی را بر مبنای فکر و اندیشه مستحکم طرح ریزی کنند.

وی در ادامه افزود: حوزه انقلابی یعنی تحول آفرینی و انقلاب اسلامی انقلابی است که هدف و آرمان نهایی آن ساخت و تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ایجاد این تمدن نمی تواند در خلأ بوده و صحنه ها در اختیار استعمارگران خارجی قرار گرفته باشد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: جلوگیری از تحقق تمدن نوین اسلامی هدف اصلی دشمنان از مقابله با انقلاب اسلامی است و آنان با تمامی ابزارهای متنوعی که در دست دارند در تلاشند تا از حرکت انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی با تهاجم های مختلف اقتصادی، فرهنگی و جنگ ترکیبی جلوگیری کنند تا نتوان تمدنی را بر اساس اسلام و انقلاب اسلامی شکل داده و جهانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی در ادامه افزود: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که مادر انقلاب بوده و آن را به وجود آورد و در ادامه نیز آن را رشد داده و پرورش خواهد داد و روحانیون برای رسیدن به این هدف در مقابل تمامی دشمنان انقلاب اسلامی در خط مقدم بوده و در برابر آنان سینه سپر خواهند کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز کرد: باید حوزه های علمیه از بُن دندان معتقد به انقلاب اسلامی بوده و در جبهه دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و جلودار صحنه های تقابل با آنان باشند تا از انحراف های ممکن انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.

وی در ادامه افزود: اگر حوزه های علمیه می خواهند انقلابی بمانند باید از تغییرات علمی و فنی که در دنیا درحال شکل گیری و تحقق است عقب نمانند و باید حوزه های علمیه در ماموریت های آموزشی، تبلیغی، پژوهشی و تربیت نیروهای انسانی مناسب، قدم های محکم تری برداشته و حوزه را برای ۳۰ ساله آینده انقلاب آماده تر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی در پایان اظهار داشت: برای انجام دادن ماموریت های پژوهشی، تبلیغی و آموزشی و تربیت نیروهای انسانی مناسب در حوزه های علمیه، نیاز به نقشه راه پخته و مطالعه شده عمیق داریم که لازم است زمینه ها و مقدمه های آن ایجاد گردد.

ارسال نظرات