«نذر حجاب»؛ ابتکار آستان مقدس قم برای ارتقای حجاب و عفاف جامعه + فیلم

وی از ایجاد فروشگاه عرضه محصولات حجاب و عفاف در صحن پیامبر اعظم(ص) یاد کرد و گفت: با توجه به قیمت بالای برخی از محصولات از جمله چادر، آستان مقدس به دنبال این است تا بتواند دغدغه مالی بانوان برای داشتن حجاب کامل را در حد توان خود رفع کند و در این راستا به عرصه کاهش قیمت محصولات حجاب و عفاف ورود کرده است.

معاون فرهنگی حرم کریمه اهل‌بیت(س) از اجرای پوش نذر حجاب به‌عنوان ابتکاری برای مشارکت عموم مردم با هر توان مالی در پاسداری از فریضه حجاب و عفاف خبرداد و گفت: هدف از این پویش ایجاد زمینه مشارکت مردم در راستای حراست از حجاب و عفاف است.

تعداد بازدید : 1

وی با بیان اینکه بخشی از کمک‌های مردمی پویش نذر حجاب برای تهیه چادر زائران حرم مطهر استفاده می‌شود، عنوان کرد: این چادرها به صورت امانی به زائرانی داده می‌شود که در هنگام تشرف به زیارت بانوی کرامت چادری به همراه خود ندارند.

احمدی با تاکید بر اینکه حفظ فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند گسترش فعالیت‌های فرهنگی است، اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با عفاف و حجاب و پرداختن به امور فرهنگی و تبلیغی به ویژه مسابقات در دستور کار خادمان حرم مطهر است که عموم مردم با شرکت در پویش نذر حجاب می‌توانند در تامین اعتبارات مورد نیاز برای این کارهای فرهنگی سهیم شوند.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت محصولات حجاب و عفاف به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: از کمک‌های مردمی پویش در قالب پویش نذر حجاب برای تولید محصولات مورد نیاز این عرصه استفاده می‌شود تا این محصولات با قیمت مناسب‌تر به دست مصرف کنندگان برسد.