۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۷۲۹۲۶۲
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مسئولان رسا:

رسانه ها نباید موجب یأس و ناامیدی مردم نسبت به نظام شوند

رسانه ها نباید موجب یأس و ناامیدی مردم نسبت به نظام شوند
تولیت آستان قدس رضوی از انتشار اخبار دروغ و مأیوس کننده از سوی برخی رسانه ها به اسم «روشنگری و افشاگری» انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فعالیت های انقلابی خبرگزاری رسا در عرصه های مختلف تقدیر کرد.

وی خبرگزاری رسا را از رسانه های با سابقه توصیف کرده و با تجلیل از عملکرد این رسانه حوزوی توصیه هایی به منظور ارتقای فعالیت های این رسانه ارائه داد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جامعه هدف و مخاطبان خبرگزاری رسا که عمدتاً طلاب و روحانیون هستند، اظهار داشت: اطلاع رسانی به علما، روحانیون و طلاب کاری ارزشمند، مفید و در عین حال لازم است و شما باید در این مسیر با رعایت اصولی همچون امانتداری، توجه به آبروی افراد، اخلاق و انصاف ضمن تلاش برای افزایش مخاطبان، فعالیت های رسانه ای خود را بر این اصول استوا کنید.

وی اضافه کرد: گاهی برخی افراد که در رسانه ها فعالیت می کنند برای جذب مخاطب بیشتر از برخی قیودات و خطوط قرمز عبور می کنند در حالی که این مسئله درست نیست؛ نباید برای رسیدن به هدف از هر ابزار و وسیله ای استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه افزایش مخاطب باید در چارچوب اخلاق، امانت و انصاف صورت گیرد، بروز بودن رسانه را امری مهم ارزیابی و با توصیه اکید به مسئولان و دست اندرکاران رسانه ها به این امر، خاطرنشان کرد: سرعت، اتقان و استحکام در امر خبررسانی بویژه خبررسانی مربوط به حوزه و روحانیت امر مهمی است که شما باید بیش از دیگران به آن توجه داشته باشید.

توجه به بازخورد پیام اخبار، توصیه دیگر حجت الاسلام والمسلمین مروی در دیدار مسئولان خبرگزاری رسا بود؛ وی در این زمینه اظهار داشت: متأسفانه برخی با دروغ پراکنی به حیثیت نظام و کشور ضربه می زنند؛ در حالی که باید با این قبیل افراد که اخبار دروغ منتشر و اذهان عمومی را تخریب می کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه رسا بحمدالله رسانه فعال و خوبیست که توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند از انتشار اخبار دروغ و مأیوس کننده از سوی برخی رسانه ها به اسم «روشنگری و افشاگری» انتقاد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: پیامد این نوع خبررسانی و محصولات هنری همچون برخی فیلم ها ایجاد یأس و ناامیدی و نفرت پراکنی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تشویش اذهان عمومی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: با فساد و مفاسد و اختلاس باید برخورد شود و حتما هم برخورد می شود، اما رسانه ها نباید به گونه ای عمل کنند که مردم نسبت به نظام احساس یأس و ناامیدی کنند.

وی بر لزوم دفاع از حقانیت انقلاب، اصول و مبانی امامین انقلاب تأکید و تصریح کرد: ما انقلابی تر از امام(ره) نداریم، اما ایشان به عنوان یک مرجع تقلید، عالم دین و رهبر جامعه هیچگاه از اصول و مرزهای اخلاقی عبور نمی کردند و حتی در مورد «کارتر» فرمودند «ایشان بدرد این کار نمی خورد»؛ این برای همه ما الگو و نمونه است.

ارائه تحلیل های خوب و به موقع از دیگر توصیه های تولیت آستان قدس رضوی به مسئولان خبرگزاری رسا بود.

وی در پایان برای موفقیت خبرگزاری رسا در جهت دستیابی به اهداف و نیز پیشرفت انقلاب و امیدوار کردن بیش از پیش مردم نسبت به نظام دعا کرد.

ارسال نظرات