۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۲۹۳۴۴
حجت‌الاسلام ملک زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا:

بیانیه دهندگان علیه انقلاب قدرت واقعی ملت را در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند دید

بیانیه دهندگان علیه انقلاب قدرت واقعی ملت را در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند دید
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: برخی جریانات سیاسی با صدور بیانیه به نیابت از دشمن سعی می‌کنند همان دشمنی‌ها و توطئه‌ها را علیه ملت ایران تدوام ببخشند.

اشاره: دهه فجر زمان شناخت دوست از دشمن است. دشمنانی که سال‌ها منافقانه در دل شهر زیست می‌کنند؛ اما سر بزنگاه مانند مارهای زنگی از لانه‌هایشان بیرون می‌خزند، سروصدایی می‌کنند و مجدد به درون لانه‌های خود باز می‌گردند. اصلاح طلب‌هایی که مدتی است پیراهن خونین دموکراسی غربی را سر چوب کرده‌اند و دم از مرگ جمهوریت می‌زنند که مفهوم آن همان شعارهای مرگ بر دیکتاتور کف خیابان‌هاست. اما این جریان نمی‌دانند که هرچه دست و پا می‌زنند، مانند فردی که در باتلاق گیر افتاده است، خودشان را بیشتر به اعماق باتلاق نابودی و فراموشی تاریخ می‌اندازند. پیرمردهایی که دیگر توان و رمق حیات ندارند؛ اما مدعی حکومتند. کاش سر این جماعت به سنگ حضور پرشور مردم در برگزاری دهه مبارک فجر و راهپیمایی 22 بهمن بخورد، تا سر عقل بیایند و به جای بیانیه دادن، کمی رگ غیرت ملی و شعور سیاسی پیدا کنند.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به سراغ حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رفت تا با وی درباره ایام الله دهه فجر، حماسه پرشکوه مردم که مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهد بود تا کسانی که این روزها تلاش دارند حرکت 44 ساله نظام را منحرف شده معرفی کنند به گفت‌وگو بپردازد.

رسا ـ حضور مردم در دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن چه پیام‌هایی برای جهانیان خواهد داشت؟

حضور مردم در برنامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین برگزاری مراسمات دهه فجر و از همه مهمتر حضور پرشکوه آن‌ها در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن هر سال ثابت کرده است با توجه به اینکه تجربه سال‌های اخیر نیز نشان داده هر چه دشمنان ملت ایران دشمنی‌های خودشان را افزایش داده باشند و فشارها و تحریم‌های بیشتری را بر ملت ایران تحمیل کرده باشند؛ اما مردم ایران ثابت می‌کنند که دلبستگی و وابستگی عمیقی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند که روز به روز این عشق و علاقه افزایش پیدا می‌کند.

ان شاءالله ما در یکی دو روز آینده که مناسبت 22 بهمن را در پیش خواهیم داشت، شاهد این خواهیم بود که مردم حضور پرشکوهی را همچون سالهای گذشته نشان خواهند داد. ملت ایران با حضور پرشور خودشان ثابت می‌کنند این فشارها، تهدیدها و دشمنی‌ها از سوی افراد و کسانی که رؤیای تجزیه ایران را در سر می پرورانند و خواب براندازی را می‌بییند از ایده اصلی ملت و جامعه ایران و نظام اسلامی شناخت صحیحی ندارند.

مردم به هر حال با حضور خودشان ثابت می‌کنند این فشارها و تهدیدها هیچ خللی در عزم آن‌ها مبنی بر حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت. انقلاب اسلامی، انقلاب مردم ایران است و جمهوری اسلامی نظامی مردمی است. بنابراین قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به مردم است. این قدرت مانند همیشه در دل و قلب مردم جای دارد و استوار است. طبیعی است که مردم با حضور خودشان نشان می‌دهند که دشمنان هیچ جایگاهی در ایران ندارند و قطعاً تمام توطئه‌ها و نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب خواهد شد.

رسا ـ علت افزایش تحرکات و دشمنی‌های جریان‌های معاند در داخل کشور در این روزها با صدور انواع بیانیه‌ها و جلسه‌ها چیست؟

متأسفانه امروزه برخی از جریانات داخلی به عنوان پایگاه دشمن عمل می‌کنند. بیانیه‌های آن‌ها به خصوص نشان می‌دهد که این جریانات در حرف‌هایی که مطرح می‌کنند و موضع گیری‌هایی که اتخاذ می‌کنند، به نیابت از دشمنان ملت ایران از امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی فعالیت می‌کنند. قطعا این جریانات هیچ هدفی جز تداوم دشمنی‌های دشمنان بیرونی با جمهوری اسلامی ایران ندارند.

اغتشاشات سه ماه اخیر بعد از اینکه در یکی دو ماه گذشته فروکش کرد که این آشوب‌ها قطعاً جزو توطئه‌های بسیار حساب شده و برنامه ریزی شده دشمنان بود، همان زمان نیز این جریانات را بیدار کرده بود. وقتی اغتشاشات فروکش کرد، دشمنان از نتایج مطلوب خودشان و دسترسی به اهدافشان ناکام ماندند. البته بسیار پرواضح است که دست پروردگار متعال به یاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آمد و کاری کرد که آن‌ها شکست بخورند.

البته هنوز با این وجود جریانات معاند داخل کشور سعی می‌کنند به این زودی تسلیم نشوند. این جریانات با صدور بیانیه‌هایی که در حقیقت به نیابت از دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران است، سعی می‌کنند همان دشمنی‌ها و توطئه‌ها را بر علیه ملت ایران تدوام ببخشند.

منتهی ملت ایران ثابت کردند همان طور که به دشمنان بیرونی اعتنایی ندارند، دست نشاندگان و وابستگان دشمنان بیرونی نیز هیچ اعتنایی نخواهد کرد این بیانیه‌ها و موضع گیری‌های غلط از سوی این جریانات معاند نشان می‌دهد که آن‌ها از ملت ایران شناختی ندارند. این بیانیه‌ها باعث می‌شود که آن‌ها خودشان را رسوا کنند. طبیعی است که ملت ایران در یکی دو روز آینده در بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ثابت خواهند کرد که در حقیقت هیچ ارزشی برای این افراد قائل نیستند. این جریانات قدرت واقعی ملت ایران را در روز 22 بهمن با حماسه بزرگی که خواهند آفرید، احساس خواهند کرد.

رسا ـ هر انقلابی ریزش‌ها و رویش‌هایی دارد، خوشبختانه رهبر انقلاب نیز اشاره فرمودند که بخش قابل توجهی از دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف امسال شرکت داشتند، این حضور پرشور نوجوانان دهه هشتادی را حامل چه نکته‌ای می‌دانید؟

طبق آمارهای اعلام شده درباره جمعیتی که در مراسم معنوی اعتکاف حضور یافتند، حضور جوانان و نوجوانان دهه هشتادی با فاصله میانگین سنی 14 تا 20 سال نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است. حضور نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف این موضوع مهم را نشان می‌دهد که همان قشری که دشمنان مدت‌ها بر روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند و تصور می‌کنند و صریحاً اعلام می‌کنند که می‌توانند به زعم خودشان انقلابی را به دست جوانان و نوجوانان دهه هشتادی به راه بیندازند؛ اما حضور نسل دهه هشتادی در مراسم معنوی مانند اعتکاف نشان داد که اتفاقا همین جوانان و نوجوانان هستند که عرق دینی دارند.

همین نوجوان‌ها و جوان‌ها هستند که به نظام جمهوری اسلامی وابسته هستند. همین جوانان انقلابی هستند که در حقیقت پشتیبان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. این نسل دهه هشتادی برای اعتلا و پیشرفت نظام هم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد. این نکته پر اهمیت که ما در طول سالیان اخیر مشاهده کردیم، تمام پیشرفت‌های این کشور که باعث شد ایران در بین کشورهای برتر و مطرح جهان قرار بگیرد، به دست همین جوانان رقم خورده است.

همین نسل پرشور دهه هشتادی هستند که قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را افزایش می‌دهند. همین موضوع مشت محکم و بزرگی بر دهان دشمنان نظام و مردم ایران است که نشان می‌دهد این جوانان هرگز انقلاب و نظام خودشان را به خاطر دشمنانی پوچ رها نخواهند کرد.

قطعا ما در روز 22 بهمن هم شاهد حضور پرشور جوانان دهه هشتادی در سرتاسر ایران خواهیم بود. حضور آن‌ها قطعاً حضوری بسیار گسترده‌تر و پرشورتر از سال‌های قبل خواهد بود. همان طور که جوانان و نوجوانان این نسل ثابت کردند هر وقت دشمنان در فکر توطئه هستند، اینها اتفاقاً هوشیارتر هستند، پا به میدان می‌گذارند و برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن حتی از جان خود مایه می‌گذارند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب جوانان ما با مقایسه جوانان گذشته و علی الخصوص دهه اول و دوم انقلاب، ثابت کردند به لحاظ درک سیاسی و بصیرت آگاه‌ترند و هر جا احساس کنند که دشمن بخواهد از این نسل و فرصت سوء استفاده کند، دشمن را ناامید خواهند کرد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات