۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۲۹۵۸۳
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان مطرح کرد؛

راهکارهایی پیرامون حل مشکل آب اصفهان

راهکارهایی پیرامون حل مشکل آب اصفهان
اصفهان ـ حجت الاسلام مظاهری گفت: ما انتظار داریم شیوه متمرکز در تصمیم‌گیری خاتمه یابد و معیار تصمیم‌گیری به صورت منطقه‌ای، نقطه‌ای و استانی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن مظاهری دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه، پیرامون اعتراض کشاورزان در خصوص تأمین آب مورد نیاز کشت پاییزه، اظهار داشت: ما انتظار داریم شیوه متمرکز در تصمیم‌گیری در حاکمیت خاتمه یابد و معیار تصمیم‌گیری را به صورت منطقه‌ای، نقطه‌ای و استانی قرار دهند و شاید این درست نباشد که برای تمامی اقدامات استان‌ها به صورت حاکمیتی تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان آنکه اکنون گروه بسیار مناسبی همچون استاندار، دادستان و نمایندگان انقلابی در حیطه مدیریتی در اصفهان مستقر شده است، افزود: با توجه به این موضوع این پتانسیل و شرایط در استان اصفهان وجود دارد که گروه تصمیم‌گیرنده مناسبی شکل گیرد؛ دولت باید به این سمت رود که تصمیم‌سازی متمرکز را قطع کند و اجازه دهد که استان‌ها پیرامون مسائل و اقتضائاتشان خودشان تصمیم‌ گیرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان بیان کرد: موضوع آب نیز از همین مسائل و موضوعات است. ما می‌توانیم در استانمان اصفهان پیرامون آب خودمان تصمیم‌گیری کنیم. تنها مسئله تأمین آب شرب است که در خصوص آب به عنوان خط قرمز محسوب می‌شود که خود استان پیرامون این موضوع می‌تواند با رعایت خط قرمز تأمین آب شرب اجازه دهد سایر سهم آب که حق کشاورزان بوده در اختیار آنها قرار گیرد و کشاورزان بتوانند به راحتی از آب بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام مظاهری با بیان آنکه شاید همه حق‌السهم آب کشاورزان تأمین نشود اما حداقل آن است که استان می‌تواند بنا بر اقتضائات و شرایط خود و نیازهای کشاورزان با آنها و نمایندگانشان توافق کنند، خاطرنشان کرد: اینکه می‌تواند موعد زمانی مشخصی به منظور آزادسازی آب برای کشاورزان در نظر گرفت و آب لازم را در اختیار آنها قرار داد که می‌تواند این تصمیم‌گیری در حوزه مدیریتی استان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه اینکه تهران و وزارت نیرو می‌خواهند پیرامون این موضوع تصمیم‌گیری کند، این عمده مشکل ما است که پیرو آن با اتفاقات و اعتراضات کشاورزان با تراکتورهای‌شان که نماد رنج و کوشش کشاورزان برای تحصیل معاششان هست مواجه می‌شویم و آنها با نمایش گذاشتن تراکتورهایشان در شهرها حقابه‌شان را مطالبه می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با بیان انکه اگر این شرایط فراهم می‌شد که تصمیم‌گیری پیرامون این موضوع به صورت متمرکز صورت پذیرد شاید هیچگاه شاهد چنین صحنه‌هایی نبودیم، گفت: طبق برآوردی که صورت پذیرفته میزان بارندگی در کشور و استان میزان مناسب بوده و میزان برفی که بر روی ارتفاعات و بالادست رودخانه ذخیره شده نیز قابل توجه است و به افزایش میزان ورودی آب به سد منجر شده است.

وی اظهار کرد: مطابق با وعده‌ای که مسؤولان محترم وزارت نیرو در تابستان امسال به کشاورزان مبنی بر تأمین آب کشت دوم پاییزه و رهاسازی آب داده بودند، با توجه به اتفاقاتی که در این مدت افتاد که حتی اگر این بارش‌ها نبود، می‌شد با برنامه‌ریزی صحیح، این میزان آب مورد نیاز را به سمت رودخانه تأمین و هدایت کنند و بار دیگر این اتفاق باعث نشود که کشاورزان سخت‌کوش به شرایطشان معترض شوند.

حجت الاسلام مظاهری با بیان آنکه حقیقت موضوع این است که میزان آب مورد نیاز کشاورزان میزان کمی است و می‌توان با برنامه‌ریزی آن را به خوبی تأمین کرد خاطرنشان کرد: اگر از ابتدا به فکر بودیم از تابستان به کنون فرصت مناسبی بود که این آب از منابع دیگر تأمین، در سد ذخیره و برای کشت پائیزه کشاورزان آماده‌سازی آن صورت می‌پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به عنوان مجموعه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که یکی از وظیفه و رسالت‌مان حمایت از مطالبات مردمی است، بر خود می‌دانیم که در کنار مردم باشیم و برای آنکه مطالبه‌گری‌شان را حق می‌دانیم حمایت‌شان می‌کنیم و در عین حال نیز نمی‌خواهیم با اعتراض مردم زحمتی برای مسؤولان نظام ایجاد شود.

حجت الاسلام مظاهری اظهار کرد: به همین دلیل سعی برآن داریم در حوزه حمایت و هدایت کشاورزان گام موثری برداشته و آنها را پشتیبانی کنیم. در این راستا به مسؤولان محترم نیرو نامه‌ای زدیم و از طریق ستاد مرکز امر به معروف در کشور درخواست داشته‌ایم که طی گفت‌وگو و تعاملات با ریاست جمهوری حل مسائل و موضوعات استان‌ها توسط خودشان را پیگیر شوند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات