۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۲۹۶۶۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

استکبار از تمام ابزارهای خود علیه ایران استفاده کرده است

استکبار از تمام ابزارهای خود علیه ایران استفاده کرده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار با ایران، گفت: استکبار از تمام ابزارهای خود علیه ایران استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در آیین رونمایی از «اسناد انقلاب اسلامی در خراسان شمالی به روایت ساواک» که در محل سالن ایثار بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: دشمنی استکبار از اول انقلاب تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران حکومت پهلوی به طرق گوناگون به دین و شعور ملت ایران توهین می‌کرد و این مسئله باعث شد که ملت ایران علیه آن‌ها قیام کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: در حقیقت قیام مردم ایران علیه حکومت ظلم و جور به خاطر بی‌عدالتی و ظلمی بود که حکومت پهلوی در حق مردم ایران روا می‌داشت.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب حکومت ظالم و ستمگر از ایران کشوری وابسته و ضعیف ساخته و این خودفروختگی به حدی بود که استکبار جهانی به‌طور آشکار در همه امور داخلی کشور دخالت می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: همه این موارد و بویژه توهین به دین مردم باعث شد که غیرت دینی ملت بزرگ ایران به جوش آمده و در مقابل این حکومت خودفروخته قیام کنند.

وی خاطرنشان کرد: حکومت ظلم و جور نمی‌دانست که مردم ایران توهین به شعور یک ملت بزرگ را برنمی‌تابند و اجازه نمی‌دهند که کشور به کشوری وابسته، ضعیف و خودفروخته تبدیل شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری با اشاره به خفقان موجود در حکومت پهلوی و تصویب قوانین متعدد علیه منافع کشور، افزود: در زمان حکومت پهلوی به دلیل خفقان شدیدی که در کشور حاکم بود مردم حتی اجازه پرسش و صحبت پیرامون مشکلات خود را نداشتند.

وی اضافه کرد: در آن زمان تمام قوانینی که تصویب می‌شد علیه ملت ایران و منافع آن‌ها و فقط در جهت کسب رضایت استکبار و اجانب بود به همین دلیل کشور در آن زمان رشد و پیشرفت چندانی نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی که با هدایت و حمایت‌های رهبری فرزانه و غیرت و حمیت مردمی خودساخته صورت گرفت مردم هویت واقعی خود را به جهانیان نشان دادند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات