۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۲۹۷۶۲
آیت الله سعیدی:

راهپیمایی ۲۲ بهمن جبهه گیری مردم مقابل طاغوت و تجدید بیعت با رهبر انقلاب بود

راهپیمایی ۲۲ بهمن جبهه گیری مردم مقابل طاغوت و تجدید بیعت با رهبر انقلاب بود
امام جمعه قم راهپیمایی ۲۲ بهمن را صرفاً یادآوری یک حادثه تاریخی ندانست و گفت: این حضور جبهه گیری در مقابل طاغوت، تجدید بیعت با رهبر انقلاب و آرمان‌های شهدا بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: پیامبر با بعثت خود برنامه پیامبران گذشته را تکمیل کردند که از جمله اهداف اساسی همه پیامبران فراخوانی مردم به خدا و دوری از طاغوت ها و مظاهر آن ها است.

وی افزود: پیامبر هدف از بعثت خود را رشد اخلاقی جامعه معرفی کردند و اهمیت تزکیه نفس و اخلاق برکسی پوشیده نیست و تنها راه نجات از گمراهی، جهل و آشوب ها در پرتو اخلاص صحیح و تزکیه نفس سامان می پذیرد.

تولیت حرم بانوی کرامت(س) حضور مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن امسال را پاسخ دندان شکن به براندازان نظام برشمرد و اظهار کرد: دشمنان کینه توز باید تا مدت ها به این حضور بیندیشند چرا که مردم ایران با حضور خود پاسخ محکمی به معاندان نظام انقلاب اسلامی دادند که تا پای جان پای آرمان شهدا و انقلاب ایستاده ایم و از آن دست برنخواهیم داشت.

خطیب جمعه شهر مقدس قم با اشاره به دیدار مردم قهرمان آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب تاکیدکرد: مردم با تحلیل و بصیرت به راهپیمایی آمده بودند و راهپیمایی 22 بهمن صرفاً یادآوری یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک فریضه و تشکر از خداوند و جبهه گیری در مقابل طاغوت و تجدید بیعت با رهبر انقلاب و آرمان های شهدا است.

وی ادامه داد: مردم همیشه در همه صحنه ها ثابت کرده اند پای انقلاب، امنیت، اقتدار و اطاعت از رهبری ایستاده اند و این مسئولان هستند که با پایبندی بیشتر به آرمان های انقلاب و با گرفتن تصمیمات موثر، تفکرات جهادی و گسترش عدالت و رفع تبعیض ها، پای انقلاب بودن خود را به نمایش بگذارند.

آیت الله سعیدی اشاره ای نیز به سفر ریاست جمهوری به کشور چین داشت و خاطرنشان کرد: روابط با شرکاء راهبردی یکی از اهداف کشور ما است و با توجه به اینکه هر دو کشور از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده اند این روابط می تواند در بی اثر کردن تحریم ها موثر باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه مسئولان پیگیر مسمومیت های دانش آموزان مدارس قم هستند، ابراز کرد: برای رفع نگرانی خانواده ها همه دستگاه ها تلاش می کنند و تا رفع کامل باید ادامه داشته باشد اما رسانه های معاند با انتشار اخبار کذب به دنبال تهدید امنیت روانی خانواده ها هستند و از همه می خواهیم که به این شایعات دامن نزنند.

امام جمعه شهر بانوی کرامت در خطبه اول با اشاره به رعایت تقوای الهی ابراز کرد: تقوای الهی دوستان خدا را از حرام ها باز می دارد و تقوا بندگان را از محرمات حفظ می کند.

وی ادامه داد: تقوا در زندگی انسان خلوت گاهی را به وجود می آورد که گناه در آن راه ندارد و انسان متقی به خدا عرض می کند که من از اعمال خود بسیار می ترسم و از زشتی اعمالم به خودت پناه می برم و ثمره تقوا آگاهی از گناهان و از خوف افتادن در گناه در گام برداشتن هایش دقت ورزیده و به سمت معصیت نخواهد رفت.

ارسال نظرات