۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۷۲۹۷۷۷
بیانیه جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم خطاب به مجمع محققین؛

حمایت از بیانیه موسوی و خاتمی، عدول از ارزش های اسلامی و خیانت به خون شهدا است

حمایت از بیانیه موسوی و خاتمی، عدول از ارزش های اسلامی و خیانت به خون شهدا است
اساتید حوزه علمیه در بیانیه ای اعلام کردند طلاب حوزه علمیه آبشخورهای ضد دینی برخی از مؤسسات و آنهایی که برای نظام در داخل حوزه هزینه تراشیده را به خوبی می شناسند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه ای نسبت به بیانیه مجمع محققین واکنش نشان دادند که در ادامه آن را مطالعه می کنید.

به نظر می رسد مجمعی که امروز به نام «مجمع محققین و مدرسین» در قم فعالیت میکند؛ تشکلی است که خلاء بیت آقای منتظری را پر  کرده و به مأمن و محفل باند مهدی هاشمی معدوم تبدیل شده است، همان قاتلی که «محققین و مدرسین» حوزه های قم و اصفهان را به شهادت رساند، مجمعی که محل رفت و آمد قلم بدستانی است که برخی نظریه ها و نوشته های آنان بازخوانی و بازنشر اندیشه های فراماسونر عصر مشروطیت و دست پرورده های «مجمع آدمیت» میرزا ملکم خانها و تقیزاده ها است.

تعجب آور نیست مجمعی که برای ادامه حیات خود ضمن ائتلاف با جریان مطرود امام و نهضت آزادی این پدر منافقین از منظر امام به مرحله ای از تکامل تشکیلاتی چپ گرایانه در اندیشه و لیبرال مسلکی در رفتار برسد که از امام خمینی (ره) هم به عنوان اعطای تریبون آزاد به کمونیست ها  یاد کند، همان امام راحلی که در پاییز 1356 و در بدترین شرایطی که رهبر سیاسی برای نیل به پیروزی نیازمند ائتلاف بود، موحدانه و مؤمنانه چنین فریاد  برآورده؛ «... من صریحاً اعلام میکنم که از این دستجات خائن، چه کمونیست و چه مارکسیست و چه منحرفین از مذهب تشیع و از مکتب  مقدس اهل بیت عصمت علیهم السلام به  هر اسمی که باشد متنفر و بیزارم و آنها را خائن به  مملکت و اسلام و مذهب میدانم» (صحیفه امام  جلد 3صفحه 204)

برای مجمعی که فلسفه شکل گیری آن، تضعیف و تخریب و در نهایت حذف «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» در راستای هندسه ترسیم شده از سوی اتاق فکر خط  3 و التقاطیون معمم بیشتر از این انتظار نمیرفت که پس از این ناکامی و سرمایه گذاری و نفوذ در یک تشکل دیگر برای موازی سازی با «جامعه مدرسین» به نقطه ای برسد که برای بقاء خود در هر بیانیه ای یک گام از اصول اسلام و امام و انقلاب به عقب بنشیند حتی ظاهرورزی طلبگی در مراودت و همنشینی در محافل دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب را هم رعایت نکند و حیثیت حوزوی خود را نیز به باد فنا بسپارد و آبروی مانده خود را در پای براندازای بریزد که کشیدن چادر از سر زنان مؤمنه و برداشتن عمامه از سر عالمان گوشه ای از نقشه های شیطانی آنان است.

مجمعی که با عبرت نگرفتن از  سرنوشت منتظری، بنی صدر، مهدی هاشمی و... به خیال خام پایان انقلاب در مسیر حرکت به سوی کربلا به دنبال اسکان در اردوگاه مقابل حسین زمانه برآمده، غافل از اینکه نه کسی به گندم ری رسیده است و نه اینبار فرزند فاطمه (س) تنهاست و نه به مسلخ می رود.

خط و نشان کشیدن مجمع به اصطلاح محققین برای نظام که چیزی جز واگویه بی بی سی، منوتو و اینترنشنال  نیست و مطالبات آنان که ادبیات دیگری از مطالبات براندازان و تجزیه طلبان و همجنسبازان است، مومنان و متشرعین را به این فکر فرو برده است که به چه جرأت اینان عمامه پیامبر(ص) بر سر کرده و از وجوهات امام زمان ارواحنا له الفداه استفاده می کنند، اینان به چه حق نام مقدس امام خمینی (ره) را بر زبان می آورند.

حکم ارتداد جبهه ملی، حکم ممنوعیت فعالیت نهضت آزادی، حکم تعطیلی بیت آقای منتظری و جلوگیری از  رفتن وجوهات شرعی به حلقوم منافقین و... هنوز برای مقلدان و مریدان امام خمینی هم یک امر شرعی و هم انقلابی است و اگر اعضای مجمع هم شرع را کنار نهاده و هم انقلابیگری را پای مطالبات شیطان بزرگ به قربانگاه برده اند لااقل شأن و حیثیت اجتماعی خود را فدای همراهی با اردوگاهی نکنند که هر انسان غیوری از  آنان بیزاری می جوید.

مجمع محققین باید درک کند حمایت از بیانیه موسوی و خاتمی یعنی عدول از ارزش های اسلامی و انسانی که به پای آن خون هزاران شهید ریخته شده است و ائتلاف طباله ها و رقاصه های خارج نشین با چند فرد از نفس افتاده پشیمان شده از راه امام، کوچکتر و حقیرتر از آن است که خللی در راه نورانی امامین انقلاب و مردم  ولایتمدار ایجاد کند.

مجمع محققین باید بداند، جریان انقلابی حوزه، گردش 180 درجه ای افراطیون داخل حوزه در دوران نهضت و اوائل انقلاب که برای نظام در داخل حوزه هزینه تراشیده را به خوبی می شناسد، متهمینی که امروز در جایگاه  مدعی قرار گرفته و از چهره خشن مدرس و محقق ستیز دیروز خود، چهره فرهیخته و خردگرا نشان داده در فرار رو به جلو و جریان اصیل انقلابی را متهم به افراط گرایی می کنند و این نکته  آویزه گوش خود کند که طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به خوبی آبشخورهای ضد دینی برخی از مؤسسات و ارتباطات آنان را با عناصر معلوم الحال ضد حوزه به خوبی می شناسد و برای حفظ آرامش و حاکم شدن درس و بحث در حوزه مقدسه لب فروبسته و مجمع محققین را فعلاً در بیراهه خود ساخته اش رها می کند و بر این باور است هیچ عذابی دردناکتر برای جماعتی نیست که سرگردان در تیه جهل، با گسست از اصالت های حوزوی و پیوند با ائتلاف انحراف و استکبار و ابتذال، خود را انگشت نمای عام و خاص کند. 

جمعی از اساتید حوزه علمیه قم 25/11/1401

ارسال نظرات