۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۲۹۸۱۹
احمدوند:

حمایت از ناشران دینی در اولویت قرار دارد

حمایت از ناشران دینی در اولویت قرار دارد
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم در سال آینده با کمک به رونق تولید داخل و افزایش تولیدکنندگان کاغذایرانی، در بهای تمام شده کاغذ و کتاب اثرگذار باشیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یاسر احمدوند در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه کتاب دین در گفت‌وگویی با تبریک عید بزرگ مبعث و قدردانی از عوامل برپایی نمایشگاه، اظهار کرد: الحمدالله ناشران دینی حضور خوبی در این نمایشگاه داشتند، غرفه‌ها فعال هستند و آثار خوب و باکیفیتی در معرض دید و استفاده علاقه‌مندان قرار دارد.

وی استقبال از این نمایشگاه را نسبتاً خوب عنوان کرد و گفت: امیدوارم در فرصت باقی مانده تا پایان برگزاری نمایشگاه شاهد استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان باشیم و حجم خوبی از آثار منتشر شده به مخاطبان ارائه شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به حمایت‌های این معاونت در برپایی نمایشگاه کتاب دین، بر لزوم مشارکت و همراهی بیشتر نهادهای استانی و حوزوی برای رونق بیشتر نمایشگاه و تأمین اعتبارات لازم تأکید کرد.
احمدوند در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص دغدغه مهم ناشران در افزایش قیمت کاغذ و بهای تمام شده قیمت کتاب، گفت: قیمت کاغذ البته تنها مؤلفه تأثیرگذار بر افزایش قیمت کتاب نیست و هزینه‌های مخلتف ناشران بالا رفته و این در هزینه و بهای تمام شده کتاب تأثیر می‌گذارد.

حمایت از ناشران دینی در اولویت قرار دارد

وی تأکید کرد: اگر قیمت کاغذ هم کاهش یابد، با توجه به افزایش هزینه‌های عمومی شاید تأثیر عمده‌ای در قیمت کتاب نداشته باشد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در عین حال باید برای رونق تولید داخلی و کاهش قیمت کاغذ ایرانی و استفاده از منابع موجود برای تأمین نیاز ناشران تلاش کنیم.

احمدوند به دلایل افزایش قیمت کاغذ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته افزایش قیمت جهانی کاغذ، افزایش قیمت دلار و بالا رفتن هزینه حمل‌ونقل در بهای تمام شده کتاب تأثیر داشت.

وی تأکید کرد: با توجه به حذف ارز ترجیحی طبیعتاً از طریق بازار ارز نیمایی نیازهای ناشران باید تأمین شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تلاش برای کاهش قیمت کاغذ تأکید کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده با کمک به رونق تولید داخل و افزایش تولیدکنندگان کاغذ ایرانی، در بهای تمام شده کاغذ و کتاب اثرگذار باشیم.

احمدوند همچنین در پاسخ به پرسشی به تفاوت 40 درصدی قیمت کاغذ ایرانی و خارجی اشاره کرد و گفت: در هر حال بهای تمام شده کالا نمی‌تواند غیراقتصادی باشد، نمی‌توانید تصور کنید کاغذ با قیمت خیلی پایین تولید شود.

وی حمایت از ناشران دینی را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: ناشران دینی در بهره‌مندی از تسهیلات مورد نیاز کاغذ در اولویت بودند و بهره‌مندی خوبی داشتند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به‌نسبت درصد و سهمی که تولید نشر دینی دارد، ناشران دینی بیشتر از منابع وزارت ارشاد برای تأمین کاغذ بهره مند شدند اما پاسخگوی همه نیازهای نشر دینی نبوده و امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده این کمک به وزارت ارشاد صورت بگیرد که نیازهای ناشران دینی و غیر دینی را تأمین کنیم.

ارسال نظرات