۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۷۲۹۸۹۰

روایتی از کمک ۲۰۰ میلیونی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی به خوی

روایتی از کمک ۲۰۰ میلیونی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی به خوی
قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) استان مازندران از ابتدای وقوع زلزله در خوی درصدد کمک به مردم این منطقه بوده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اعلان خبر وقوع زلزله و بحران به وجود آمده ناشی از آن در شهرستان 400هزار نفری خوی که شمول آن به وسعت بخش های شهری و 92 روستای آن بوده است، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) بر اساس رسالت خویش جهت یاری هموطنان زلزله زده تاکنون در سه مرحله وارد میدان شده است.

ابتدا قرارگاه با استفاده از ظرفیت اعتماد مردمی با جمع آوری کمک های غیر نقدی به ارزش بیش از 900/000/000 میلیون ریال شامل اقلام ضروری ، اعم ازپتو،بخاری،پوشاک، پوشک بچه، برنج و غیره و ارسال فوری آن به خوی و توزیع آن توسط رابطین معتمد در مرحله ی نخست خدمت رسانی گامی شایسته برداشت.

سپس با همان محوریت اما با رویکردی دگر با جمع آوری کمک های نقدی قریب به 1000/000/000 ریال و اعزام نیرو به مناطق زلزله زده جهت بررسی، شناسایی و انجام ماموریت محوله که با توجه به اولویت یابی و نیاز میدان حادثه، در مرحله دوم خدمت ، آن ماموریت تجهیز و تعمیر خانه های آسیب دیده نیازمندان با تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز و همچنین به کار گیری عوامل ساخت آن بوده است که به اذعان مراجع و مسئولین ارشد و غیره شهرستان مذکور، این حرکت جهادی، اقدامی موثر و بجا در عرصه ی امداد به زلزله زدگان قلمداد گردیده است.

به همین منظور و از باب نظارت بر اجرای مراحل ساخت و ساز خانه های مورد نظر، که تعداد آن ها بیش از 20 منزل مسکونی است، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام ، پیگیری های مستمر حضوری توسط رابطین و نمایندگان محلی و همچنین اعزام مجدد نیرو از استان به خوی و همچنین با ارتباط غیر حضوری به همراه استمرار تامین منابع مالی مورد نیاز را در سومین مرحله از خدمت خویش دنبال می نماید که ان شاءالله مورد رضایت مولای کریم عالم (ع) قرار گرفته باشد.

لازم به ذکر است که قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام استان مازندران از سال ۱۳۹۵ با مرکزیت شهرستان بابلسر آغاز به کار نموده و در ادامه با تشکیل ۱۰ شعبه در مازندران و ۱ شعبه در شهرستان زابل علاوه بر خدمت به ۴۰۰ خانواده از مستضعفین تحت حمایت در تمام بحران های ملی اعم از سیل ، زلزله ، خشکسالی، کرونا و... حضوری جدی و موثر داشته است.

روایتی از کمک ۲۰۰ میلیونی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی به مردم زلزله زده خوی

ارسال نظرات