۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۲۹۹۳۰
نمایندگان مجلس:

اروپایی‌ها با آمریکا و تحریم‌‌های ظالمانه مردم همراهی نکنند

اروپایی‌ها با آمریکا و تحریم‌‌های ظالمانه مردم همراهی نکنند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی خود به عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر توسط رهبر انقلاب، تاخیر پرواز‌های داخلی، گرانی و تورم اشاره کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکرات شفاهی خود به عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر توسط رهبر انقلاب، تاخیر پروازهای داخلی، گرانی و تورم اشاره کردند.

حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در نشست علنی امروز دوشنبه 1 اسفند اظهار کرد: بعد از عفو پدرانه رهبری نسبت به جوانان گول خورده، امید است خانواده ها نسبت به فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند و برای جوانان نیز عبرت آموزی شده باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در ادامه در تذکری خطاب به وزیر راه، عنوان کرد: باید جلوی بی نظمی شرکت های هواپیمایی در تاخیرها گرفته و مطالبات مردم در این خصوص پیگیری شود.

وی در ادامه در تذکری به نهادهای نظارتی و حمایتی بیان داشت: گرانی امروز یک درد است و عدم کنترل و تفاوت فاحش قیمت ها درد مضاعفی است که اگر کنترل نشود ظلم مضاعف به مردم و حق الناس است که خدا در قرآن آن را ذکر کرده و امام علی (ع) نیز مرصاد را پلی بر صراط دانسته اند که کسانی که حقوق مردم بر گردن آن ها است، از آن عبور نخواهند کرد.

آرش زره تن لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت رئیسه گفت: با توجه به صراحت آیین‌نامه داخلی مجلس، لازم است لایحه دو فوریتی تجارت مرزنشینان پیش از بررسی بودجه و در هفته جاری به صحن مجلس بیاید تا کلیات و جزئیات آن به تصویب برسد چرا که در صورت ورود به بودجه، امکان بررسی این لایحه وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای طرح‌های سهمیه‌ای در ایام کرونا بسیار خدمت کرده‌اند و امروز قرارداد آنها تمام شده که لازم است این افراد نیز که به صورت شجاعانه و صادقانه فعالیت کرده‌اند در طرح ساماندهی کارکنان دولت لحاظ شوند.

وضع موجود  تنها حاصل عملکرد سیزدهم نیست

حسن شجاعی علی آبادی نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس  در تذکر شفاهی ضمن تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بعثتی دیگر برای نجات بشریت در دوران جاهلیت مدرن بود، گفت: کارنامه انقلاب اسلامی در طول 44 سال قبل آنقدر مقبول بوده که مردم بی نظیر ایران را به خیابان بیاورد و حمایت معجزه آسای آنها را به رخ جهانیان بکشاند، اما همین مردم سال هاست که گرفتار مشکلات معیشتی هستند، آنچنان که هر سال عده ای به زیر خط فقر سقوط می کنند و برای حفظ زندگی استیجاری در شهرهای بزرگ، به حاشیه شهرها پناه می برند و از شهرهای کوچک به روستاها پناهنده می شوند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: وضعیت فعلی محصول دولت شما به تنهایی نیست که تنها شما مورد سرزنش قرار بگیرید، اما قیمت دلار طی مدت کوتاهی 50 برابر شده و در دولت شما قیمت آن 90 درصد رشد داشته است.

نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس  عنوان کرد: مردم ثابت کردند که به نظام و رهبری وفادار هستند، اما همین مردم از دولت شما و همه دولت های جمهوری اسلامی ایران گلایه دارند، خدمات را انکار نمی کنند، اما از مجلس و دولت های فعلی و گذشته گلایه دارند. شما با شعار تغییر به نفع مردم روی کار آمدید، با تغییر نفعی برای مردم حاصل نمی شود، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه حل ایجاد تحول در حکمرانی کشور است. اگر با تغییر، اصلاح و تدابیر عادی مشکلات قابل حل بود، قاعدتاً در طول سال های اخیر و توسط دولت های مختلف مشکلات حل می شد و ما شاهد وضعیت فعلی نبودیم.

دولتمردان تورم را مدیریت کنند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در تذکری خطاب به مسئولان دولتی بیان کرد: به دولتمردان تذکر می دهیم که قیمت کالاهایی همچون ارز، گوشت، خودرو، میلگرد، مسکن و... را مدیریت کنند، چرا که قیمت این کالاها سر به فلک کشیده است.

وی با بیان اینکه دولت باید در زمینه افزایش قیمت کالاها تدابیر لازم را مدنظر قرار دهد، بیان کرد: دولتمردان باید به ندای رهبری که از دولت درخواست کردند تورم را مدیریت کنند، توجه داشته باشند.

حضور آژانس در ایران منجر به سنگ اندازی برای ضربه به ملت می شود

مرتضی محمودوند  نماینده مردم خرم آباد در مجلس در تذکر شفاهی خود ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی یک ایراد و بهانه جدیدی به جمهوری اسلامی درخصوص غنی سازی گرفت، 60 درصد غنی سازی تشکیل پرونده ای است که منجر به تنگنای اقتصادی و معیشتی برای مردم می شود، چه کسانی پیشنهاد دادند که آژانس مجدداً وارد کشور شده و تحقیقات خود را ادامه دهد که مجدد منجر به سنگ اندازی برای ضربه به ملت شود؟

مسئولان مطالبات به حق مردم را پاسخ دهند

محمد صالح جوکار  رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس طی تذکری در صحن مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مردم ولایتمدار برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شکوه اقتدار حضور را به نمایش گذاشته و با این حضور کار را تمام کردند.

وی تاکید کرد: امروز این وظیفه مسئولان و مدیران است که مطالبات و خواسته‌های به حق مردم را پاسخ دهند و جلوی تورم ویرانگر و گرانی ها را بگیرند.

جوکار با اشاره به عدم تعیین تکلیف نیروهای خدمات آموزشی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر چند ماه از سال گذشته و اما حقوق این عزیزان پرداخت نشده است.

وی تأکید کرد همچنین وضعیت نیروهای خرید خدمت که امروز به عنوان خدمتگزار کار می کند، بلاتکلیف است و این قشر هم چند ماه است حقوقشان پرداخت نشده است که باید تعیین تکلیف شود.

اروپایی‌ها با آمریکا و تحریم‌‌های ظالمانه مردم همراهی نکنند

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس  هم در تذکر شفاهی خود از مردم برای حضور پرصلابت در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد و گفت: امیدواریم ما مسئولان به ویژه دولتمردان در کاهش رنج و آلام مردم به ویژه ساماندهی وضعیت بد اقتصادی و مهار قیمت ارز و کالاهای ضروری موفق باشیم؛ ما توجیه قابل قبولی برای این وضعیت نداریم.

وی خطاب به دولتمردان و سران برخی کشورهای اروپایی ادامه داد: به جای دلخوش کردن به چند دلقک و وطن ‌فروش به اکثریت ملت بزرگ ایران روی بیاورید و دچار اشتباه محاسباتی نشوید و بیش از این با آمریکا و تحریم‌‌های ظالمانه مردم همراهی نکنید.

حسینی از سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی برای تدبیر و برنامه قاطع‌شان در امر تعقیب و دستگیری تبهکاران و زورگیران تشکر کرد و افزود: همچنین از دستگاه قضا انتظار و درخواست داریم همان طوری که فرمانده قبلی و فعلی انتظامی تهران بزرگ تأکید کردند با جنایتکاران که جرمشان ایجاد رعب و وحشت شدید و محاربه است باید برخورد شود.

خبرنگار: حمزه عباسی

ارسال نظرات