۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۲۹۹۳۲
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد؛

بیش از نیمی از معتکفان امسال دهه هشتادی‌ها بودند

بیش از نیمی از معتکفان امسال دهه هشتادی‌ها بودند
حجت‌الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه بانوان، جوانان و نوجوانان استقبال بسیار خوبی از مراسم اعتکاف داشتند گفت: بیش از نیمی از جمعیت معتکفان امسال دهه هشتادی‌ها بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور بیش از 613 هزار معتکف در سه هزار و 957 مسجد سراسر کشور، اظهار داشت: دهه هشتادی‌ها با حضور 352 هزار دانش‌آموز دختر و پسر معتکف، بیش از نیمی از جمعیت معتکفان را به خود اختصاص دادند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: طبق برآوردهای اولیه به طور تقریبی 205 هزار دانش‌آموز دختر و بیش از 147 هزار دانش‌آموز پسر در 1960 مسجد معتکف شدند که استان‌های تهران، أصفهان، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی جزو استان های پیشتاز از حیث تعداد دانش آموزان متعکف در سراسر کشور بودند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد نسبت دانش آموزان معتکف به کل دانش آموزان استان، در استانهای چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، اردبیل و قم بیش از سایر استانها بوده است.

عزت زمانی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر استقبال ویژه دانش آموزان و دانشجویان در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق تلفیقی کشور، آیین های نوآورانه ای مانند «اعتکاف مادر دختری، اعتکاف پدر پسری، اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی» ازجمله برنامه‌هایی بودند که در مناطق مختلف کشور مورد استقبال قرار گرفتند.

ارسال نظرات