۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۳۰۰۰۹
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

پیشرفت های چشمگیر حوزه پزشکی در دوران انقلاب اسلامی

پیشرفت های چشمگیر حوزه پزشکی در دوران انقلاب اسلامی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی پیشرفت‌های حوزه پزشکی را چشمگیر و قابل توجه دانست و گفت: امروز بسیاری از بیماران خارجی برای درمان به ایران مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح درمانگاه تخصصی تشخیص زود هنگام سرطان و درمان بیماری‌های خاص آیت الله امامت(ره)، گفت: اسلام هم به جسم و هم به روح انسان‌ها توجه دارد و می‌خواهد هر دو سالم باشد.

وی افزود: جسم نوزادی که متولد می‌شود کوچک و ضعیف است و روح نوزاد نیز مانند جسم نوزاد کامل نیست و روح با ایمان و عمل صالح و انجام واجبات و مستحبات کامل می‌شود.

به گفته وی جسم باید سالم باشد تا روح رشد و ترقی کند و این درمانگاه برای سلامتی جسم و مقدمه‌ای برای بندگی خداوند و آماده شدن برای ظهور مصلح کل است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تقدیر از خیرینی که در ساخت این درمانگاه مساعدت کردند، افزود: خیرینی که بهره بیشتری به مردم می‌رسانند با برکت و نفّاع هستند، از این رو خیّرینی که برای ساخت این درمانگاه کمک و مساعدت کردند خداوند آن‌ها را با برکت و نفّاع قرارداده است.

به گفته وی قبل از انقلاب برای هر ۱۰ هزار نفر ۳ پزشک عمومی بود که اغلب اطباء کشور‌های هند و پاکستان بودند، اما امروز به برکت نظام اسلامی ایران سرانه پزشک در ایران از ۳ نفر به ۱۶ نفرافزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پیشرفت‌های حوزه پزشکی را چشمگیر و قابل توجه دانست و ادامه داد: امروز بیماران کشور‌های خارجی برای درمان به ایران و حتی شهرستان کاشان مراجعه می‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات