۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۳۰۱۰۶
مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها خبر داد؛

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان اصفهانی به مناسبت ایام شعبانیه

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان اصفهانی به مناسبت ایام شعبانیه
اصفهان - مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها گفت: ۱۱۰ سری جهیزیه به مناسبت ایام شعبانیه توسط خیران به نوعروسان اصفهانی اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها بعداز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان به مناسبت اهدای 110 سری جهیزیه به نوعروسان اصفهانی که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، گفت:‌ بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در سال 80 در مشهد مقدس تاسیس شده است و نهاد بین المللی و کاملا مردمی با مجوز وزارت کشور است.

وی با اشاره به اینکه  22 سال از آغاز فعالیت این بنیاد می گذرد و اکنون بیش از 950 نمایندگی در سطح کشور با یک میلیون و 320 هزار خیر در ایران با ما همکاری دارند، افزود: 450 هزار نفر تحت حمایت بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها قرار دارند و 12 هزار و 500 نفر پرسنل که اغلب از بانوان جهادی هستند نیز با این خیریه همکاری می کنند.

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها خاطرنشان کرد: فقرزدایی در کل کشور و کمک به خانواده های ایتام، زنان سرپرست خانوار، اشتغال و کارآفرینی، حمایت از نخبگان تحصیلی، زوجهای جوان (کمک در راستای تهیه جهیزیه و مشاوره ازدواج) و فرزندآری و فرزندپروری اقدامی مؤثر و صحیح است.

وی استان اصفهان را از استان های برتر ایران در راستای  کمک به نیازمندان برشمرد و عنوان کرد: اعتمادسازی و شفاف سازی عملکرد خیریه از مهمترین بخش‌های کار بنیاد است.

چوپانی در ارتباط با مدرسه سازی در کشور اظهار کرد: قرارگاه مرکزی پیش از این ساخت مدرسه درسیستان و بلوچستان و کرمان را نیز داشته است و اگر اصفهان مانند استانهای دیگر از بنیاد آبشار عاطفه ها در زمینه تعمیر و یا ساخت مدارس درخواست شود در حد توان در این راستا وارد عمل می شویم.

وی در ارتباط با نحوه شناسایی نیازمندان در هر استان اضافه کرد: نمایندگی‌های سطح کشور به شکل بنر، تراکت، ارتباط با مسئولان استانی اطلاع رسانی لازم را انجام می دهند و خانواده ها نیز به مراکز ما مراجعه می کنند و تحقیقات به شکل عزتمندانه مطابق مشکل تحقیق می شود و هرگز تحقیق از همسایه یا کوچه و خیابان انجام نمی شود.

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها تصریح کرد:  ما هیچ نوع کمک دولتی تاکنون نداشتیم و همیشه از ظرفیت خیران استفاده کردیم، بر این عقیده هستیم که بازوان دولت در کمک به نیازمندان هستیم و بر این اساس با نهادهایی ماند کمیته امداد، بهزیستی و غیره همکاری داریم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید کرد:‌ تمامی استانها درصدد هستند که رزمایش کمک های مومنانه را به شکل سبد کالا، پوشاک و نقدی و در قالب عیدانه مددجویان برگزار کنند و از ابتدای سال آینده نیز بحث افطاری خانواده های تحت حمایت را در تمامی نمایندگی های خود داریم.

مدیر قرارگاه محرومیت زدایی با بیان این موضوع که تمام نمایندگی در استان کمک های جمع آوری شده را در شهرهایی که خیرین همت به انجام نیت دارند هزینه می‌کنند، ادامه داد: همه کالاهای اهدایی تولید ملی است مگر اینکه خیرین کالاها خرید کنند، اقلام استان از درون همان استان تامین می شود تا کمک به همان استان باشد.

وی به رشد کمک خیرین در ایام دشواری های اقتصادی اشاره کرد و گفت: با گران تر شدن کالاها، نه تنها کمک ها کمتر نشده که بیشتر هم شده است، زیرا مردم ایران خیراندیش بوده و بسیار به هم نوعان خود کمک می‌کنند برای مثال در ایام کرونا  شاهد رشد 300 درصدی حمایت خیرین بوده ایم.

چوپانی از حمایت 112 هزار پزشک از خیریه به صورت همکاری داوطلبانه خبر داد و بیان کرد: نمایندگی های درمان آبشار عاطفه ها در تمام کشور حضور دارند  که در صورتی که در استان خودشان نباشد در استان محل درمان، از ایاب و ذهاب و درمان و هزینه های اسکان آنها حمایت می شود.

8 هزار خانواده نیازمند تحت حمایت بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها

در ادامه اعظم صاحبان، مدیر شعب اصفهان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با بیان اینکه خیریه آبشار عاطفه ها 50 نمایندگی در استان اصفهان دارد و  500 پرسنل در به عنوان عنوان خادمان امام رضا (ع) در این استان فعال هستند، اظهار کرد: هشت هزار خانواده نیازمند تحت حمایت این مجموعه در شعب مختلف استان اصفهان هستند.

وی با اشاره به اینکه کمک معیشت، اجاره و ساخت ساختمان از خدماتی هست که توسط بنیاد ارائه می شود، تاکید کرد: تمام کمک هایی که به خیریه وارد می شود از سوی خیران است  وکمک به خانواده های نیازمند با امانت داری و با تحقیقات ویژه انجام می شود.

مدیر شعب اصفهان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با اشاره به اینکه برنامه اهدای جهیزیه 4 نوبت در طول سال برگزار می شود، اظهار کرد: تلاش ما این است که نیازهای اصلی نوعروسان در نظر گرفته شود؛ به مناسبت ایام شعبانیه و به همت خیران نیک اندیش اصفهان امروز 110 سری جهیزیه شامل 6 قلم اصلی مانند گاز، بخاری، پنکه، ظروف آشپزخانه جارو برقی و فرش به ارزش 12 میلیون تومان تهیه شد و امروز با حضور نوعروسان و مدیران شعب  طی مراسمی در گلستان شهدای اصفهان  اقلام جهیزیه تحویل شد.

وی ادامه داد: ارزش واقعی سری جهیزیه‌ها بیشتر است اما بخشی از قیمت هر سری مشمول نیت خیر فروشنده و خرید از کارخانه نیز بوده است و به همین دلیل کمتر از قیمت واقعی برآورد می شود.

صاحبان تصریح کرد: برخی خیران مبالغی را به خریه واریز و برخی اقلامی را اهدا می کنند و بر این اساس برخی اقلام جهیزیه ثابت است که با واریزهای نقدی خریداری می شود اما مطابق سلیقه و نیت خیران گاهی 5 تا 10 قلم دیگر به جهیزیه اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه افراد نیازمند بر اساس تحقیقات در 5 گروه طبقه بندی می شوند و خدمات متفاوتی به آنها ارائه می شود، عنوان کرد: بر این اساس سبدهای معیشتی، پک بهداشتی، ساخت و ترمیم منازل، درمان بویژه درباره خانواده های با بیمارهای سخت و خاص به خانواده های نیازمند ارائه می شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات