۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۳۰۲۰۰
مدیر جامعة الزهرا تأکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی و ترسیم نقشه راه صحیح در مسیر طلبگی

لزوم برنامه ریزی و ترسیم نقشه راه صحیح در مسیر طلبگی
خانم برقعی با بیان اینکه نقشه راه درست برای خود ترسیم و حرکت کنید، گفت: محال است بدون برنامه ریزی و هدف به موفقیت دست پیدا کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم سیده زهره برقعی در مراسم اختتامیه دوره کوتاه مدت آموزشی و مهارتی «راه روشن» که از سوی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به مدت سه روز ویژه طلاب جدید الورود در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام شعبانیه و تبریک قبولی طلاب جدیدالورود، عنوان کرد: خداوند متعال، شما را برای سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برگزیده است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: خداوند متعال نعمت‌هایی را به ما ارزانی داشته است، اما گاهی ما از این نعمت‌ها به عنوان نعمت یاد نمی‌کنیم و گاهی هم دچار غفلت و فراموشی می‌شویم.

اقامه نماز مانع سقوط انسان می‌شود

برقعی با بیان اینکه عامل سقوط انسان، غفلت است و آنچه انسان را بالا می‌برد و به اهداف هستی نزدیک می‌کند، توجه، بصیرت و نگاه تیزبینانه است، افزود: عمر ما در حال گذر است و همچون ثانیه‌ها و عقربه‌های ساعت می‌گذرد، اما آنچه که ما را به هدف نزدیک می‌کند، توجه و تذکر است، باید هم خود ما متذکر شویم و هم دیگران را متذکر شویم.

وی تصریح کرد: امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شما را به عنوان سرباز خود برگزید، اگر از یاد امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف غافل شویم، بدون شک سقوط خواهیم کرد.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در آیه ۱۴ سوره طه می‌فرماید: «وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکْرِی؛ نماز را به خاطر یاد من به پا دارید»؛ وقتی نماز می‌خواهیم تمام وجود ما متوجه خالق هستی و آفریننده ما باشد، ما برای اینکه دچار غفلت نشویم و سقوط نکنیم باید اقامه نماز را بپای داریم.

برقعی ادامه داد: خداوند رحمان در آیه ۱۵۲ سوره بقره می‌فرماید: «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ»؛ لذت مناجات و راز و نیاز با خداوند متعال را اگر کسی چشید، به دنبال دیگر لذت‌ها نمی رود ،چون لذتی عمیق و با روح ما آمیخته است؛ اگر می‌خواهید خدا یاد ما باشد، باید به یاد خدا باشید.

وی ابراز داشت: اگر به دنبال نفس مطمئنه و آرامش هستیم و اگر می‌خواهیم ناآرامی‌ها، ما را متزلزل نکند، هم خودتان با خدا ارتباط بگیرید، هم دیگران را با خدا آشنا کنید، اگر نفس مطمئنه پیدا کردید، اینجا است که امام حسین علیه‌السلام در گودال قتلگاه فرمودند: «إلهِی رِضاً بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ».

محال است بدون برنامه ریزی و هدف به موفقیت دست پیدا کنیم

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه قدر نعمت ورود به خانه حضرت زهرا علیهاالسلام را بدانید، تصریح کرد: شما که در این مسیر قرار گرفتید، قدر خود را بدانید، خود را کم نفروشید و لحظات خود را آسان از دست ندهید، برنامه ریزی دقیق و منظم و نقشه راه درست برای خود ترسیم و حرکت کنید.

برقعی بیان داشت: اگر زندگی‌نامه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی را مطالعه کنید، اطرافیان ساعت‌های خود را با برنامه حضرت امام تنظیم می‌کردند؛ اگر می‌خواهیم موفق شویم محال است بدون برنامه ریزی و هدف به موفقیت دست پیدا کنیم؛ اگر می‌خواهید طلبه موفق باشید، از همان روز اول باید برنامه ریزی داشته باشید.

وی با اشاره به برگزاری دوره کوتاه مدت آموزشی و مهارتی «راه روشن»، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این دوره برگزار شد، بررسی حل مسئله است که بسیار مهم است بانوان طلبه با حل مسائل و غلبه بر مسائل آشنا شوند.

طلاب علم خود را مکتوب کنند

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه تمام تلاش مسئولان در جهت پیشرفت، رشد و تعالی طلاب است، عنوان کرد: ما برای شما برنامه داریم و می‌خواهیم شما در آینده برای جامعه مفید باشید و در عین حال که خوب درس می‌خوانید، مهارت‌های لازم را به دست آورید.

برقعی اظهار داشت: مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی آمادگی دارند که مهارت‌ها را در طول تحصیل به شما آموزش دهند که می‌توانید در این دوره‌ها ثبت نام کنید.

وی در پایان توصیه کرد: علم خود را مکتوب کنید، هر روز یک حدیث درباره طلب علم بخوانید، طلبه با علمش شناخته می‌شود و طلبه ای که علم نداشته باشد، محکوم به شکست است.

ارسال نظرات