۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۳۰۲۲۰

«پرونده باز است» عجیب ترین فیلم جشنواره فجر امسال!

«پرونده باز است» عجیب ترین فیلم جشنواره فجر امسال!
فیلم «پرونده باز» یکی از پنج فیلم ضعیف جشنواره فجر امسال بود که مخاطبین پس از گذشت دقایقی کوتاه از فیلم، سالن سینما را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فیلم «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد یکی از عجیب ترین اتفاقات جشنواره فجر امسال بود! با نگاه کردن به کارنامه سینمایی آقای پور احمد و فیلم هایی که از او دیده ایم مواجه شدن با چنین فیلمی از وی، به شدت ناامید کننده است و این اثر او برای مخاطب سینما و علاقه مندان به سینما به شدت آزار دهنده است.

این فیلم یکی از پنج فیلم ضعیف جشنواره فجر امسال بود که مخاطبین پس از گذشت یک ربع، بیست دقیقه اول فیلم سالن سینما را ترک کردند، پور احمد با ساختن فیلم های خوبی مثل «خواهران غریب» ساختن این فیلم از وی عجیب به نظر می‌رسید.

فیلم «پرونده باز است» یکی از پنج فیلم بد جشنوار فیلم امسال

داستان فیلم در محله جنوب شهر تهران می‌گذرد و مثلث عشقی بین یک دختر و دو پسر شکل می‌گیرد که به قتل سهوی یکی از پسران توسط رقیب عشقی او منجر می‌شود.

داستان‌های فیلم به درستی شکل نمی‌گیرد و مخاطب با هیچ داستانی همراهی نمی‌کند و داستان عشق، قتل و رضایت گرفتن فیلم به خوبی به آن پرداخته نمی‌شود و فیلم به شکل آزار دهنده‌‌ای بی‌نظم و بی‌منطق در روایت است و فیلم های دهه شصت سینمایی ایران از این فیلم به مراتب بهتر است.

بازیگری‌های به شدت بدی از این فیلم شاهد هستیم، پژمان بازغی بازیگر این فیلم تلاش زیادی دارد که جملات شخصیتی که نقش او را بازی می‌کند به درستی بگوید ولی موفق نمی‌شود، یا شخصیت محمدرضا غفاری که قرار است که شخصیت ژورنالیست روشنفکر ضداعدام را بازی کند مواجه هستیم و می بینیم از عهده این نقش برنمی‌آیند و بازیگر نقش قاضی، بد اخلاقی های بی‌موردی دارد که لازم نیست.

شعار زدگی بیش از حد در این فیلم آزار دهنده است و به صورت عیان در دیالوگ ها این شعار زدگی کاملا مشهود است و این فیلم ناامیدی را بیش از حد تبلیغ می‌کند و مسائلی از قبیل قتل، خودکشی و لواط را مطرح می‌کند که پرداختن به این مسائل ضروری نیست.

فیلم «پرونده باز است» یکی از پنج فیلم بد جشنوار فیلم امسال

با توجه به اینکه قرار است فیلم در سطح جامعه پخش شود و مخاطب آن را ببیند لازم است که رده بندی سنی داشته باشد ولی این فیلم فاقد رده بندی سنی است و از نکانت منفی فیلم، پایان بازی است که فیلم به نمایش می‌گذارد و باعث ناامیدی بیشتر مخاطب می‌شود.

فیلم در حمایت از بخشش ساخته شده است ولی این پیام را دارد که بخشیدن بهتر از قصاص است ولی طبق آیه  قرآن قصاص حق است ولی در این فیلم در دیالوگ هایش به شکل ناجوری با قصاص برخورد می‌کند، مثل دیالوگی که می‌گوید؛ او ناآگاهانه کشت ولی تو آگاهانه می‌کشی، که این دیالوگ همسو با آموزه های دینی ما نمی‌باشد و اگر قرار است فیلمی به نفع بخشش ساخته بشود چرا باید چرا باید حقوق زیر پاگذاشته شود.

محمدحسین بنی احمدی

ارسال نظرات