۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۷۳۰۲۹۴

سقوط نرخ باروری در مازندران

سقوط نرخ باروری در مازندران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: فرصت طلایی حداکثر ۶ ساله را نباید از دست دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز مراسم اختتامیه جشنواره ملی جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در محل دانشگاه پیامبر اعظم ساری با تاکید بر اینکه موضوع جمعیت را باید جدی بگیریم، اظهار کرد: با توجه به مشکلات و نگرانی‌ها با تداوم این روند طی چهار دهه گذشته جمعیت استان نصف خواهد شد.

وی افزود: غالب جمعیت استان مازندران نیز سالمند هستند که بخش قابل توجهی از آنان نیز دارای فرزند نیستند.

سقوط نرخ باروری در مازندران/ دوران طلایی پنجره جمعیتی را دریابیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار سقوط نرخ باروری مازندران، تصریح کرد: وضعیت کشور نیز سالمند محسوب می‌شود.

علی‌پور با اعلام اینکه نرخ جایگزینی در مازندران بسیار پایین است، اضافه کرد: موضوع نگران‌کننده دیگر بالا بودن میزان ناباروری در کشور است که باید به این مهم توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه باید در اصلاح قانون جمعیت باید اقدامات جدی صورت گیرد، اظهار کرد: تولد سالانه در مازندران ۳۰ هزار نفر است که با احتساب میزان ناباروری حدود ۱۰ درصدی این جمعیت اگر تنها ۳۰ درصد این افراد را درمان کنیم مشکل جمعیتی ما را بدون هیچ اقدام دیگری تا حد زیادی مرتفع خواهد کرد که باید اعتبارات مناسبی در این بخش دیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مهاجرت، سقط جنین، افزایش طلاق و کاهش ازدواج از دیگر موانع رشد جمعیتی به شمار می‌رود، افزود: زاد و ولد و جمعیت به یکدیگر وابسته است لذا با توجه به سن بانوان اکنون دوران طلایی پنجره جمعیتی است و با تعلل قطعا فرصت را از دست خواهیم داد.

ارسال نظرات