۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۳۰۳۹۶
حجت الاسلام حسینی کوهساری تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری همایش «حوزه های علمیه و میراث جهانی اهل بیت»

جزئیات برگزاری همایش «حوزه های علمیه و میراث جهانی اهل بیت»
همایش سه روزه «حوزه های علمیه و میراث جهانی اهل بیت علیهم السلام» با حضور ۳۵ مهمان از ۹ کشور دنیا در قم افتتاح می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری در گفت وگویی به تشریح برنامه های همایش حوزه های علمیه و میراث جهانی اهل بیت علیهم السلام پرداخت و گفت: این یک هم اندیشی مدیران مدارس علمیه جهان تشیع و تبیین دست آوردهای حوزه علمیه قم در سده اخیر می باشد و با حضور مدیران ارشد مراکز حوزوی و جمع فرهیخته ای از مدیران موفق مدارس علمیه برگزار می شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه بیان کرد: فردا سه شنبه این همایش سه روزه در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) در قم افتتاح می شود و ۳۵ مهمان از ۹ کشور دنیا در آن حضور دارند.

وی افزود: در مجموع در این اجلاسیه ۲۵ مهمان از شش کشور افغانستان، هندوستان، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان هستند و ده مهمان هم از مدیران مدارس المصطفی مقیم قم حضور دارند که این مدیران مربوط به مدارس علمیه لبنانی ها، حجاز، بحرین، کشورهای خلیج فارس، شبه قاره، اروپایی ها و مدارس علمیه طلاب غیر ایرانی مقیم ایران هستند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه یادآور شد: هدف از اجلاسیه سه روزه این است که این ۵۵ مدیر موفق آخرین وضعیت حوزه های علمیه و جامعة المصطفی را بررسی کرده و با همدیگر یک تبادل نظر داشته باشند و ضمن ارائه طرح ها و ایده های خود به بحث و گفت و گو بنشینند.

وی افزود: در حاشیه این اجلاسیه سه روزه دیدارهایی با برخی علما و مراجع عظام تقلید خواهیم داشت و بازدیدهایی از مراکز حوزوی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام حسینی کوهساری گفت: اجلاسیه "حوزه های علمیه و میراث جهانی اهل بیت علیهم السلام" به نوعی یک پیش همایش برای گرامیداشت صدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم است که با میزبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و جامعة‌المصطفی العالمیه خواهد بود و در این همایش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه به سخنرانی خواهند پرداخت.

همچنین در این همایش نمایندگانی از ۵ کشور افغانستان، لبنان، حجاز، عراق و هندوستان سخنرانی خواهند داشت و مهمانان این همایش نیز در کمیسیون های مربوطه شرکت خواهند داشت.

ارسال نظرات