۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۳۰۸۴۳
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم:

سیاست‌های ما در مقابل فقر تهاجمی است

سیاست‌های ما در مقابل فقر تهاجمی است
مسعودیان راد گفت: نوک پیکان حمایت‌های کمیته امداد در وضعیت پرتلاطم اقتصادی امروز به سمت خانواده‌های محروم است و باید در مقابل فقر سیاست‌های تهاجمی را اعمال کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های جشن احسان و نیکوکاری که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) امسال به سن ۴۵ سالگی رسیده است و در آستانه ورود به نیم قرن تجربه، خدمت و محرومیت‌زدایی است.

وی در ادامه افزود: جشن ملی احسان و نیکوکاری همزمان با تاسیس کمیته امداد هرساله در این ایام برگزار می‌شود که امسال با شعار «نذر امید» با مرکزیت استان قم و با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کل کمیته امداد کشور آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: برنامه‌هایی که در هفته احسان و نیکوکاری در نظر گرفته‌ایم متنوع است و با مشارکت دستگاه‌های استان برگزار می شود.

مسعودیان راد در ادامه با اشاره به کمک های مردمی به جشن نیکوکاری ابراز کرد: مجموع کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان بود که توسط کمیته امداد جمع‌آوری شد؛ اما پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۲۵‌ میلیارد تومان در ایام جشن احسان و نیکوکاری جمع‌آوری شود و در این شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از مردم به ویژه خانواده بی‌بضاعت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ تلاش ما این است که خبر خوبی به خانواده‌های کمیته امداد حضرت امام(ره) دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در خصوص هوشمندسازی شبکه کمیته امداد برای کنترل بهتر وضعیت خانوار بیان داشت: در تشکیلات و ساختار کمیته امداد امام خمینی(ره) اتفاق جدیدی که رخ داده، هوشمندسازی امداد است؛ سامانه امداد هوشمند ویژگی‌های بسیاری دارد و ما در این سامانه می‌توانیم وضعیت افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند را به صورت برخط تحت رصد و پایش قرار دهیم، این هوشمندسازی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به این عزیزان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: سال گذشته ۲۳  هزار و ۱۳۱ خانواده تحت حمایت ما بوده‌اند و طی یک سال اخیر پالایش‌های بسیاری بین آن‌ها انجام شده است و این آمار به ۲۰ هزار نفر رسیده است. برخی افراد به دلیل اینکه تحت حمایت دستگاه‌های دیگر قرار گرفته و یا بنا به دلایل مختلفی کمتر مستحق دریافت حمایت از سوی کمیته‌ امداد بودند پرونده آن‌ها قطع و افراد مستحق‌تر جایگزین آن‌ها شده‌ است.

وی در ادامه توضیح داد: نوک پیکان حمایت‌ها و خدمات‌رسانی‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در وضعیت پرتلاطم اقتصادی امروز به سمت خانواده‌های محروم است، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در مقابل فقر باید سیاست‌های تهاجمی را اعمال کرد و در راستای سیاست تهاجمی ما برنامه‌های کمیته‌امداد را به 3 دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کردیم که پرداخت مستمری‌ها، اقدامات معیشتی و کمک‌های ماهیانه و... مربوط به اقدامات دسته اول می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: ارائه تسهیلات‌ گره‌گشایی مانند ودیعه مسکن مربوط به اقدامات میان مدت ماست تا بتواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند، اما در اقدامات دسته سوم باید برنامه‌ریزی‌های کلانی داشت که ما طی این مدت این موضوع را در دست اقدام قرار داده‌ایم.

وی افزود: آموزش‌های مهارتی، ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی، تهیه مسکن، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و سایر موارد بخشی از اقدامات ما در برنامه‌های بلند مدت است.

مسعودیان‌راد در ادامه در جواب سوال یکی از خبرنگاران حاظر در نشست که درباره صندوق ولایت پرسش کرد با اشاره به فعالیت‌های «صندوق قرض‌الحسنه ولایت» توضیح داد: این صندوق از سال ۱۳۹۴ مجوز فعالیت را از بانک مرکزی دریافت کرد و تا به امروز خدمت‌رسانی‌های بسیاری را انجام داده، صندوق قرض‌الحسنه لایت نمونه یک بانک اسلامی است و قابلیت صدور کارت هدیه، بن‌کارت، پرداخت مستمری افراد و پرداخت حقوق کارکنان و سایر موارد از خدمات این صندوق محسوب می‌شود.

ارسال نظرات