۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۳۰۸۷۳
نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین کرد؛

جایگاه «تولید» در مبانی اسلامی

جایگاه «تولید» در مبانی اسلامی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اسلام به زهد و قناعت در مصرف تاکید کرده، اما در تولید به حداکثر تولید سفارش کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب در دیدار با مدیران و کارگران شرکت فرش یلدی کویر کاشان، گفت: امروز از همه توان خودش برای ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه استفاده می‌کند، اما وجود مجموعه‌های تولیدی زنده و پویا مانند یلدای کویر امید را در دل‌ها زنده می‌کند.

وی این مجموعه تولیدی را نمونه بارزی از یک همّت بلند دانست و افزود: امیرمومنان(ع) در رابطه با قدر و قیمت انسان‌ها می‌فرماید، قدرانسان به اندازه قدرهمت او است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین صادرات محصولات تولیدی این واحد صنعتی به ۳۰ کشور جهان را بیانگر اهداف بلند مدیریت این مجموعه دانست و ابراز داشت: همت بلند نخستین درس این مجموعه تولیدی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام به زهد و قناعت در مصرف تاکید کرده است، اما در تولید به حداکثر تولید سفارش کرده است ابراز داشت: در سوره والعادیات خداوند می‌فرماید، انسان خیر را دوست دارد و خیر را به ثروت تعبیرمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: اگر واجبات مالی ثروت از جمله خمس و زکات پرداخت شود آن ثروت خوب و خیر است.

وی در ادامه حرکت امروز ما را به سوی قله ظهور دانست و با بیان اینکه زندگی خود را باید در مسیر ظهور هماهنگ کرد، افزود: دغدغه اصلی شیعیان در هر حالتی باید کمک و تسریع در تعجیل در فرج باشد.

به گفته وی عمل به توصیه‌های هفتگانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب «علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی» یکی از راه‌های تعجیل و تسریع در ظهور امام زمان(عج) است، اما قبل از آن امیدآفرینی در جامعه است، چرا که دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان، سوادآموزی، شرکت‌های دانش بنیان، علمی، فن آوری‌های مدرن، نانو و شبیه سازی را چشمگیر دانست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات