۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۷۳۰۷۲۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن شناسی از مهم‌ترین ویژگی حضرت علی اکبر است

دشمن شناسی از مهم‌ترین ویژگی حضرت علی اکبر است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی از ویژگی‌های حضرت علی اکبر اشاره کرد و از گشاده دستی، دشمن شناسی و محبت به خدا به عنوان مهمترین ویژگی‌های حضرت نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) در سفید شهر گفت: اگر قرآن در متن زندگی ما قرار داشته باشد، زندگی ما با علی اکبر(ع) مشابهت خواهد داشت.

وی افزود: بعد از شهادت اصحاب امام حسین(ع) نخستین کسی که از بنی هاشم برای به میدان رفتن اذن گرفت حضرت علی اکبر(ع) بود و امام حسین(ع) بلافاصله موافقت کرد که این حرکت درس بزرگی برای دفاع از دین خدا و حرم آل الله است تا همیشه آماده دفاع باشیم و به موقع اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ما نمی‌توانیم در خلق و منطق شبیه پیامبراکرم(ص) باشیم، اما به لحاظ اخلاق می‌توانیم شبیه ایشان باشیم.

وی در ادامه به برخی از ویژگی‌های حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و از دست و دل بازی و گشاده دستی، دشمن شناسی، آمادگی برای دفاع از دین خدا و حرم آل الله و محبت به خدا به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه حضرت علی اکبر (ع) دست و دل باز و گشاده دست بود، افزود: در بین فرزندان بنی هاشم تنها به حضرت علی اکبر(ع) لقب «نَارِئُ القُرَی» داده اند که این لقب به کسی گفته می‌شد که بر بام خانه خود، شعله آتشی را بر می‌افروخت تا اگر مستمند، نیازمند و یا مهمانی که پناهی ندارد به طرف شعله‌های کرامت رفته و پای سفره اطعام و مهمان نوازی اش بنشیند.

وی از دشمن شناسی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت علی اکبر (ع) نام برد و گفت: گوشت و خون حضرت علی اکبر(ع) با محبت به خدا عجین شده و شیفته و دلداده خدا است و هر قدرتی در دنیا است و هر علمی را از خدا می‌داند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به لزوم الگو قراردادن حضرت علی اکبر(ع) برای جوانان و نسل جوان امروز اشاره کرد و گفت: شهدا از حضرت علی اکبر(ع) الگو برداری کردند و در راه دفاع از اسلام و نظام مبارزه کردند و به شهادت رسیدند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات