۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۳۰۸۹۶
آیت الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

لزوم تبیین نقش جلوداری روحانیت شیعه در حرکات ضد استعماری و ضداستکباری

لزوم تبیین نقش جلوداری روحانیت شیعه در حرکات ضد استعماری و ضداستکباری
اصفهان ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: باید این پیام درخشان را منعکس کنیم که روحانیت پیشتاز عرصه جهاد و‌ عامل به عملی است که خود به دیگران می گوید.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار با مسؤولان شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس استان اصفهان گفت: پس از سالها کم توجهی وغفلت نسبت به تبیین و تشریح اقدامات و ایثارگری ها و نقش برجسته روحانیت و طلاب در دفاع مقدس، با همکاری مشترک بین سپاه حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان شاهد برگزاری همایش عظیم شهدای روحانی و طلبه بودیم.

وی با بیان اینکه به واقع باید آحاد مردم جامعه و‌ خاصه جوانان از ایثارگری ها و جانفشانی های قشرطلبه و روحانیت در میادین مختلف انقلاب اسلامی ایران چون دفاع مقدس آگاه شوند، خاطرنشان کرد: امروز با تبیین و تشریح دقیق و روشن نقش برجسته روحانیون و طلاب درهشت سال جنگ تحمیلی باید این پیام درخشان را منعکس کنیم که روحانیت شیعه خود پیشتاز عرصه جهاد و‌عامل به عملی است که خود به دیگران می گوید.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اظهار کرد: باید مجموعه اقدامات و مصاحبه های تاریخ شفاهی و چاپ کتاب و مقالات ما منجر به این نتیجه شود که ملت ایران و جهان متوجه باشند روحانیت شیعه ابایی از نثار جان در راه دین و‌حفظ اسلام ندارد و چون پیرو‌حقیقی از اهل بیت در این راه گام برمی دارد.

وی با انتقاد از ضعف عملکردها و‌توجهات درتبیین نقش روحانیت و‌طلاب درعرصه های حفظ دین و انقلاب، افزود: به گواه تاریخ روحانیت شیعه همیشه جلودارهرحرکت ضد استعماری واستکباری بوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: این پیام روشن خداوند است که در قرآن کریم می فرماید «کسانی که در مقابل سختی ها و توطئه دشمنان استقامت کنند و صبر پیشه سازند، بدانند مورد محبت و لطفت خداوند هستند» یا در جایی دیگر می فرماید«إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا...»

وی با تأکید بر ضرورت تبیین و اطلاع رسانی فضیلت های روحانیت عنوان کرد: در پیش از انقلاب اسلامی ، فقط روحانیت و طلاب به جلوداری امام راحل در ابتدا مقابل رژیم‌ خونخوار شاهنشاهی ایستادند و کسی جرئت ایستادگی را نداشت، مردم و‌جوانان ما باید این مطالب و رشادت ها را بدانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمار بالای تعداد شهدا، جانباز و اسیر روحانیت و طلاب در دوران دفاع مقدس حاکی از آن است که روحانیت شیعه فقط پیشتازعرصه جهاد و دفاع از اسلام هستند، اظهار کرد: روحانیون هیچ دینی و آیینی این چنین نیستند، تبیین نقش برجسته روحانیت در انقلاب با هدف این بوده که متوجه باشیم که به تعبیر امام راحل، اسلام و انقلاب اسلامی بدون روحانیت بی معنی است و غفلت در این عرصه خیانت به اسلام و انقلاب است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای همه اقشار مختلف و از جمله قشر فرهیخته و‌ جانفشان روحانیت یک اصل، اساس و امری ضروری و مهم است که نباید دراین مسیر کوتاهی کرد که مدیون آیندگان خواهیم بود.

در ابتدای این جلسه مسؤولین حاضر به  تشریح فعالیت ها و مجموعه اقدامات انجام شده درعرصه شهدای طلبه و روحانیت در دفاع مقدس پرداختند .

همچنین رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان به تشریح اقدامات طلاب بسیجی در ایام کرونا، چون اعزام های جهادی، کمک به اقشار مختلف مردم در عرصه های متعدد، مباحث تبلیغی و فرهنگی چون برگزاری نمایشگاه ها پرداخت.

سرهنگ رضایی رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان درخواست همکاری مجدانه اساتید مبرز حوزه علمیه اصفهان درباره تقویت بنیه علمی مقالات دانشنامه شهدای روحانیون را داشت.

احسان قنبری نسب

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات