۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۳۰۶۸۶
نماینده ولی فقیه در اصفهان تأکید کرد؛

لزوم جذب جوانان و پزشکان جوان در مسیر خدمت جهادی

لزوم جذب جوانان و پزشکان جوان در مسیر خدمت جهادی
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: در مسیر ماموریت های سازمان بسیج پزشکی باید پیرامون جذب جوانان و پزشکان جوان در مسیر خدمت جهادی اهتمام ورزید و از این مهم غافل نشوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار رییس و اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان، گفت: در مسیر ماموریت های سازمان بسیج پزشکی باید پیرامون جذب جوانان و پزشکان جوان در مسیر خدمت جهادی اهتمام ورزید و از این مهم غافل نشوید.

وی با بیان اینکه باید در سازمان خود نسبت به رشد نیرو و پیشرفت توجه و‌ تأکید داشته باشید، خاطرنشان کرد: هریک از ما باید برای اسلام جذب کننده باشیم و فقط به بحث تربیتی و معنوی خود نپردازیم و از جذب دیگران غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در مسیر زندگی و انجام کار باید به نیت ها و نحوه کار توجه کرد، صداقت و خلوص وجه تمایز افراد در مسیر خدمت است و این امور باعث بهشتی یا جهنمی شدن افراد می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: جذب پزشکان در سازمان بسیج پزشکی و حضور در جبهه خدمت جهادی در روستاها و مناطق محروم، امری شایسته و البته سخت است که نیازمند برنامه ریزی و مدیریت خاص است.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان با تأکید بر امر زایش و رویش منابع انسانی در مسیر انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز از رفت و آمد پزشکان از ایران به دیگر کشورها و بالعکس نگران نباشید، چرا که این امر در دنیا در حوزه متخصصین عادی است ولی باید از خروج جوانان پزشک و یا به نوعی فرار نخبگان جوان خود نگران بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خطرات و چالش های پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران جمعیت انبوه تحصیل کرده بیکار از جوانان در رشته های مختلف است، گفت: برخی از این جوانان تحصیل کرده در منازل نشسته اند و در جستجوی شغل های پشت میز نشین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: یکی از علل کاهش جایگاهی پزشکان در جامعه، افزایش پزشکان عمومی و جوانان تحصیل کرده در این عرصه ولی بیکار است، ما باید پالایش و نیازسنجی از نیازهای جامعه داشته باشیم تا مانع از بروز این آسیب شویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افزایش استقبال پزشکان جوان برای ورود به عرصه تخصص، ارتقا جایگاه اجتماعی و مالی خود در جامعه است، چون آنگونه که شایسته و بایسته است به پزشکان عمومی خود توجه نمی کنیم.

امام جمعه اصفهان افزود: من نیمی از عمر خود را در پیش از انقلاب اسلامی و نیمی دیگر را در انقلاب اسلامی گذرانده ام ولی راسخ اعتقاد دارم که در طول چهل و چهار سال گذشته هیچگاه در انقلاب اسلامی یک گام به عقب برنداشتیم و این با وجود تحریم های کم نظیر ایران توسط جبهه استکبار است که در طول تاریخ برای هیچ کشور و حکومتی سابقه نداشته است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: به اذعان متخصصین علم پزشکی، پیشرفت های ما در این چهار دهه بی بدیل بوده و باعث انگشت تعجب به دهان گرفتن توسط دشمنان شده است، گرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب و سطح پزشکی جهان فاصله داریم .

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصلاح، نجات و هدایت در منظر اسلام مختص روحانی و مبلغ دینی نیست و چه بسا یک پزشک تربیت شده در مکتب تشیع و اهل بیت می تواند این چنین باشد و چه جان ها و انسان ها به دست یک پزشک نجات پیدا کنند.

در ابتدای این دیدار، دکتر ابطحی، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان، ضمن تشریح اقدامات، سیاست ها و ماموریت های این سازمان گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در مسیر خدمت های جهادی و اعزام پزشکان داوطلب بسیجی به مناطق محروم برای خدمت صادقانه اقدام می کند.

وی از دیگر اقدامات این سازمان تمرکز بر برگزاری هیأت های اندیشه ورز و سلسله جلسات معنوی و تبلیغی ویژه پزشکان به صورت ماهانه و‌ هفتگی خبر داد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات