۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۳۰۹۰۵
حجت الاسلام پورمحمدی:

رویه جهاد تبیین باید از قرآن استخراج شود

رویه جهاد تبیین باید از قرآن استخراج شود
دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به آیاتی از قرآن پیرامون جهاد تبیین، بر ضرورت شناخت مخاطب تأکید کرد و گفت: استدلالات نیز باید از قرآن استخراج شود.

حجت الاسلام پورمحمدی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت جهاد تببین اشاره ای به آیات قرآن داشت و جهاد تبیین را جهاد کبیر دانست.

وی با اشاره به آیات آخر سوره فرقان و نکات مطرح شده در خصوص لغزش انسان ها گفت: در قرآن فقط یک مورد جهاد کبیر به کار رفته و منظور از آن قتال و جهاد سخت در میدان نیست بلکه مجادله، بحث و استدلال است که رهبر معظم انقلاب از این جهاد کبیر به جهاد تبیین هم تعبیر می کنند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: در این آیات توصیه شده که با ادبیات و استدلال قرآنی مباحثاتی پیرامون دین صورت بگیرد و بر اساس رویه و خط قرآن تبیین صورت گیرد.

وی با تأکید بر مد نظر قرار دادن موضوعاتی که قرآن به عنوان اولویت معرفی می کند، اضافه کرد: همچنین شیوه این مباحثه و گفتگو از خود قرآن و اهل بیت که مفسر و مبین قرآن هستند و در میان ما به عنوان قرآن ناطق قرار دارند، استخراج شود.

حجت الاسلام پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: باید قبل از اینکه وارد گفتگو شویم جایگاه خود را تحلیل کرده باشیم و همچنین جایگاه مخاطبین را بشناسیم تا جهاد تبیین به خوبی انجام و مطالب مد نظر منتقل شود تا در نتیجه راهکارهای درست مشخص شود.

ارسال نظرات