۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۳۰۹۲۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مزایای درختکاری برای مردم بیان شود

مزایای درختکاری برای مردم بیان شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مردم باید نسبت به مزایای درختکاری آگاه شوند تا نسبت به کاشت درخت شوق و اشتیاق داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در آئین روز درختکاری با حضور مسؤولان و تعدادی از دانش آموزان در مجتمع مدارس سما، گفت: اقناع عقل و تحریک احساسات دو عامل مهم انجام کار‌ها توسط انسان است.

وی انجام فعالیت‌های اختیاری را تابع عقل قانع و تحریک احساسات دانست و افزود: مردم باید نسبت به مزایای درختکاری آگاه شوند تا نسبت به کاشت درخت شوق و اشتیاق داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به برخی مزایای درختکاری اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان معتقدند اگر زمینی از پوشش گیاهی برخوردار باشد حدود هفت دقیقه نیاز به زمان دارد تا آب جذب زمین شود، اما اگر زمینی فاقد پوشش گیاهی و درخت باشد این مدت به چهار ساعت افزایش خواهد یافت.

به گفته وی زمینی از پوشش گیاهی برخوردار نباشد و زمان بیشتری برای جذب آب نیاز داشته باشد برای کشور خشک و کم آبی مانند ایران بهترین گزینه برای درختکاری از سوی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، اگر در حال کاشتن نهال باشید و دنیا در حال پایان عمر خود باشد به کار کاشت نهال ادامه دهید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات