۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۳۰۹۶۲
همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی صورت گرفت؛

کتابخانه گردی مسؤولان کاشان

کتابخانه گردی مسؤولان کاشان
اصفهان - به مناسبت نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی ملا محسن فیض کاشانی (ره) در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان صبح امروز در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی ملا محسن فیض کاشانی، چکونگی میلاد منجی موعود را برای همه یک درس دانست و گفت: وعده الهی حتمی و قطعی است و جوانان و نوجوانان با دعا و اعمال صالح خود ظهور امام زمان (عج) را نزدیک می‌کنند.

محمدشریف زارعی فرماندار شهرستان کاشان نیز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه به ویژه بخش نسخ خطی ابراز کرد: مطالعه پیش فرض و پیش نیاز شکوفایی استعداد‌ها در جامعه به ویژه برای نسل نوجوان است.

وی اشاره به اینکه در روایات و احادیث دینی امر به مطالعه بسیار تاکید شده است، اظهار داشت: در روایات و احادیث مطالعه کتاب‌هایی که بتواند مسیر درستی را برای زندگی انسان ترسیم کند سفارش شده است.

فرماندار کاشان با تأکید بر اینکه متولیانی که درعرصه خدمت رسانی در حوزه مطالعه هستند باید در این زمینه اهتمام داشته باشند افزود: منابع ارزشمند برای آگاهی جامعه باید در دسترس عموم قرار بگیرد تا موضوع مطالعه بعنوان یک ضرورت در زندگی یکی از ضروریات زندگی مردم تبیین شود.

معرفی کتاب، قصه گویی، آشنایی با مفاخر و بزرگان کاشان، مسابقه کتابخوانی و اهدا جوایز از جمله برنامه‌های جنبی برنامه کتابخانه گردی کاشان بود.

شایان ذکر است، کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشانی با بیش از ۴۵ هزار نسخه کتاب و بالغ بر ۳ هزار نفر عضو به علاقه‌مندان به کتاب در شهرستان کاشان خدمات دهی می‌کند.

لازم به ذکر است به مناسبت نونزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی ملا محسن فیض کاشانی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه درکاشان، فرماندار، معاونت‌های اداره آموزش و پرورش کاشان، مسئول حوزه هنری کاشان و فعالان فرهنگی در کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشانی (ره) برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات