۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۳۱۰۲۷
گزارشی از فعالیت نمایشگاه مرکز مدیریت حوزه در نیمه شعبان؛

از بیان نقش روحانیت در برهه های مختلف تا پاسخ به شبهات مهدویت

از بیان نقش روحانیت در برهه های مختلف تا پاسخ به شبهات مهدویت
فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه در سخنانی به تشریح فعالیت های ایستگاه و نمایشگاه این مرکز در ایام نیمه شعبان پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین رنجبر کریمی در سخنانی به برگزاری ایستگاه و نمایشگاه نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: پیرو تاکید مدیر حوزه های علمیه و وظیفه و رسالتی که پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت در ترویج مهدویت و فرهنگ اهل بیت و تعظیم شعائر اسلامی دارد، با همکاری و مشارکت معاونت های منابع انسانی، تبلیغ و تهذیب و مجتمع دارالولایه، اقدام به برگزاری ایستگاه و نمایشگاه نیمه شعبان کرد.

وی افزود: بخش نمایشگاه بیان کننده نقش و حضور پررنگ روحانیت از قبل از انقلاب با از خودگذشتی و ایثار و تقدیم شهدای فراوان ، جهت اماده سازی زمینه ظهور منجی عالم بشریت بود که با نصب بنرهای متعدد و فضا سازی مناسب به نمایش گذاشته شد در بخش ایستگاه که شامل سه غرفه بود ؛ غرفه کودک و نوجوان، غرفه مشاوره، و غرفه پاسخ به مسائل اعتقادی و شرعی بود

فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه بیان داشت: فلسفه غرفه پاسخ به مسائل اعتقادی؛ ضرورت دفاع از باورها و اعتقادات و به طور کلی حراست از معارف اسلام و مکتب تشیع بر کسی پوشیده نیست. با توجه به اینکه انتظار، مفهوم امید بخش و عامل حرکت رو به جلوی هر جامعه ای است، دفاع از هجوم شبهات علیه مهدویت و پاسخگویی به سوالات مردم در این مبحث، به صورت خاص اهمیت جدی تری دارد.

حجت الاسلام رنجبر کریمی گفت: مدیریت فرق و ادیان معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در راستای عمل به وظیفه خود، اقدام به معرفی کارشناسان پاسخگوی سوالات دینی و متخصص در حوزه پاسخ به شبهات مهدویت نموده است. در این راستا تعداد شش نفر کارشناس به صورت متناوب و شبانه روزی- در بازه های زمانی ۴ ساعته- از ساعت ۱۶ روز سه شنبه تا ساعت ۲۰ روز چهارشنبه در غرفه مرکز مدیریت حوزه مستقر و پاسخگوی سوالات مراجعین بوده‌اند.

وی افزود: فلسفه غرفه کودک و نوجوان؛ یکی از عرصه های ارتباط مستقیم حوزه علمیه با خانواده ها، ایام نیمه شعبان و موضوع مهدویت است که امسال نیز با توجه به حضور فعال مبلغان و مبلغات طرح امین، بحمد الله استقبال چشمگیری از فعالیت های این غرفه از طرف خانواده های قمی و شهرستانی شد.

عناوین فعالیت های متعدد غرفه کودک و نوجوان؛
اجرای مسابقات شاد و جذاب و متنوع
رنگ آمیزی و نقاشی
ارائه نکات مهدویت
شعر
نمایش عروسکی
قرائت قرآن و دعا
پاسخگویی به سوالات دینی خانواده ها
همچنین به تمام شرکت کنندگان در برنامه ها هدایایی تقدیم شد.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه به برپایی فلسه غرفه مشاوره کرد و بیان داشت: نظر به اهمیت راهنمایی و مشاوره با رویکرد اسلامی در طول زندگی "أَمْرُهُمْ شُورَیٰ بَیْنَهُمْ" (شورا، 38) و حضور مردم از سراسر کشور در ایام مبارک نیمه شعبان، مرکز مشاوره اسلامی سماح معاونت تهذیب حوزه های علمیه زمنیه ای فراهم کرد تا در حیطه مشاوره در خدمت زائرین مسجد مقدس جمکران و عاشقان امام زمان عج در این ایام مبارک داشته باشد.
این خدمت رسانی در طول دو روز و با حضور 6 نفر از اساتید مشاور متخصص انجام گرفت؛ عمده مشاوره های صورت گرفته در موضوعات تربیت کودک و نوجوان، مشکلات فردی و خانوادگی بود؛ که با توجه به ارزیابی های مراجعین از جلسه مشاوره و همچنین تعدد پیگیری های مراجعین برای مشاوره بیشتر، نشان از رضایت کامل مراجعین و تاثیر مثبت مشاوره اسلامی در حل مشکلات مراجعین داشته است.

وی افزود: با اطلاع رسانی و هماهنگی بیشتر و برگزاری جلسات توجیهی کارشناسان واختصاص فضای وسیعتر و مناسب جهت استقرار نمایشگاه برای معرفی علمای مدافع فرهنگ مهدوی، مانند شهید علامه برغانی قزوینی (شهید ثالث) و ... و تجهیز غرفه ها به امکانات رسانه ای مانند تلویزیون، ویدئو پروژکتور و لب تاب و تهیه بسته فرهنگی مناسب در حوزه مهدویت ، شاهد هرچه بهتر برگزار شدن جشن بزرگ نیمه شعبان باشیم.

حجت الاسلام رنجبر کریمی در پایان گفت: پایگاه بسیج شهدای روحانی وظیفه خود میداند از تک تک بزرگواران، اساتید و کارمندان مرکز مدیریت و مجتمع دارالولایه، نهایت تقدیر و تشکر را داشته داریم ان شاءالله این فعالیت ناچیز جزء زمینه سازان ظهور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ثبت و ضبط شود.

ارسال نظرات