۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۳۱۱۴۶
گزارشی از مراسم رونمایی سامانه طوبی؛

از اهداف و کارکرد سامانه طوبی تا افزایش فعالیت مرکز خدمات با رویکرد خانواده

از اهداف و کارکرد سامانه طوبی تا افزایش فعالیت مرکز خدمات با رویکرد خانواده
در مراسمی با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه از سامانه طوبی ویژه خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از سامانه طوبی خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه صبح امروز در نمازخانه مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، حجت الاسلام علائیان معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات و حجت الاسلام مهدوی مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه های علمیه به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در این مراسم اظهار داشت: خدا را شکرگزاریم که امروز نیز شاهد حرکتی نو و متناسب با زمان و اقتضائات فناوری روز در حوزه خانواده طلاب و روحانیون مرکز خدمات حوزه های علمیه هستیم.

م/ سامانه «طوبی» مخصوص خانواده طلاب رونمایی شد

وی در ادامه افزود: یکی از نعمت ها و برکات خداوند بر بشر خانواده است و در آیات بسیاری نیز نسبت به خانواده متعالی مصداق های مختلفی بیان شده است و خداوند مصادیق خانواده متعالی را از خانواده پیامبران بیان کرده و در موردی نیز مصداق خانواده متعالی راجع به لقمان حکیم است و رمز این تفاوت این است که خانواده متعالی تنها مخصوص پیامبران نیست و غیر از آنان نیز می‌توانند خانواده متعالی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی بیان داشت: روحانیت و طلاب، هم نسبت به خانواده های دیگر باید الگو باشند و هم نسبت به خانواده خود نیز عنایت ویژه‌ای به کار بندند و این حرکت، حرکتی است که بسیار ضروری بوده و ارزشمند است؛ چراکه امروزه مهمترین هجمه های فرهنگی غرب نسبت به خانواده است و این سامانه می تواند برنامه ها را به شکلی سوق دهد که حرکت فرهنگی، تبلیغی، تربیتی، پرورشی و معنوی را برای خانواده‌ها ایجاد کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در برخی از موارد به پدر ها و مادران نیز نمی توانند در تربیت خانواده و فرزندان نقش آفرینی داشته باشند و نیاز به شخص ثالثی احساس می شود اظهار داشت: سامانه طوبا می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی موثری داشته باشد و کمک کار خانواده در امور تربیتی و فرهنگی بوده و هجمه‌های دشمنان بر علیه خانواده‌ها را خنثی کند.

وی در ادامه افزود: مهم این است که این سامانه به روز مانده و به گونه‌ای باشد که مسائل را با نگاه آینده‌نگرانه و با چشم اندازهای ۲۰ یا ۳۰ ساله در نظر بگیرد و در تربیت، ارتقا و ارتباط خانواده ها، موثر و سودمند واقع شود و امید است تا مسئولان مربوطه در سال های آینده خبرهای خوشی از تاثیرگذاری و سودمندی این سامانه برای خانواده های طلاب ارائه دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه ابراز کرد: آنچه برای ما مهم است محتوای موجود در سامانه است و این که این سامانه چه مقدار می تواند در ارتباط گیری افراد موثر باشد؛ زیرا این سامانه نباید به صورت یک طرفه بوده و مخاطب خود را متکلم وحده حساب کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در پایان اظهار داشت: سامانه طوبی باید خروجی محور باشد و نباید به گونه‌ای باشد که بعد از گذشت یک سال یا سال های دیگر از زمان تاسیس آن، خروجی مناسبی در حوزه های سبک زندگی اسلامی، خانواده متعالی، ورزش و سلامت، حوزه های علمی و مباحث فناوری روز، نداشته باشیم.

م/ سامانه «طوبی» مخصوص خانواده طلاب رونمایی شد

حجت الاسلام علائیان در ادامه این مراسم اظهار داشت: فعالیت های مرکز خدمات با رویکرد خانواده نسبت به سال های گذشته با محوریت خانواده روز به روز درحال افزایش بوده و سندهای بالادستی مهم و مختلفی همچون سند فرهنگی و معیشت را توانستیم در مرکز خدمات تدوین کنیم.

وی در ادامه افزود: گستره جغرافیایی حضور طلبه ها و خانواده های آنان در سراسر کشور ما را به این امر سوق داده و نیازمند این مهم کرد که در تلاش باشیم سامانه ای را در کنار سامانه سخا طراهی و پیش بینی کنیم تا در کنار ارائه خدمات به طلاب در سامانه سخا، خانواده های آنان نیز بتوانند از طریق سامانه طوبی از خدمات لازم بهره مند شوند.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه ابراز کرد: این سامانه بستری برای معاونت های مرکز است تا بتوانند مباحث مربوط به حوزه خانواده را چه در حوزه های آموزشی و چه در حوزه های مسابقات، مجلات و دیگر حوزه های مرتبط استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: امکانی که در سامانه طوبی فراهم شده است، هم برش مطالب ارائه شده و هم برش سنین است و آنچه که برای خانواده و همسران طلاب ارائه می شود یک سری مطالبی است که فرد با ورود خود به سامانه و با یوزر و پسوردی که برای خود تهیه می کند، مطالب مرتبط با خود را مشاهده کند و فرزندان و سنین پایین‌تر نیز، می توانند مطالب و محتواهای مناسب سن خود را دریافت کنند.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار داشت:  بحمدالله به لحاظ محتوا و به لحاظ جمع آوری و تولید محتواهای غنی فرهنگی، حدود شش ماهی است که دست اندرکاران مرکز خدمات، فعالیت های خوب و گسترده ای را داشتند و از همه مجموعه های حوزوی و غیر حوزوی که در حوزه خانواده فعالیت های خوبی دارند، استفاده شده و در نهایت مجموعه خوبی آماده بهره برداری شده است.

م/ سامانه «طوبی» مخصوص خانواده طلاب رونمایی شد

در پایان این مراسم حجت الاسلام مهدوی با اشاره به مراسم رونمایی از سامانه طوبی خانواده مرکز خدمات اظهار داشت: این سامانه که به درستی طوبی نامگذاری شده است به این خاطر است که ما یک خلأ با مخاطبین داشتیم و آن خلا این بود که خانواده های طلاب با مرکز خدمات ارتباط نداشتند و تنها راه این ارتباط این بود که از طریق سامانه سخا با مرکز ارتباط داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اما با طراحی سامانه جداگانه به نام طوبی برای خانواده های طلاب بهترین راه فراهم شده است که از این طریق می توانیم این خلأ را برطرف کنیم تا در راستای خدمت به خانواده های طلاب فعالیت موثری داشته باشیم.

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان داشت: ما در محیطی زندگی می کنیم که در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۹ ملیارد ترابایت دیتا در جهان تولید شده است که یک رشد تصاعدی را نسبت به سال های گذشته داشته است و در گوگل چیزی حدود ۵۶ دهم میلیارد جستجو اتفاق افتاده است که به همین امر اهمیت ارتباط را می رساند و در مرکز خدمات تلاش می‌شود تا با ایجاد جذابیت و خلاقیت بتوانند مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهند.

حجت الاسلام مهدوی در پایان ابراز کرد: اگر ما بتوانیم به درستی نیازهای مخاطبان خود را شناسایی کنیم این سامانه می‌تواند بسیار موثر باشند و باید این ابزار روز به روز قوی تر شده و ادامه داشته باشد که البته در این پلتفرم قرار نیست صرفاً مسائل فرهنگی دنبال و پیگیری شود.

 

ارسال نظرات