۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۳۱۲۵۸

توصیه های آیت الله کریمی جهرمی خطاب به مبلغان

توصیه های آیت الله کریمی جهرمی خطاب به مبلغان
آیت الله کریمی جهرمی مبلغان را به تعلیم و ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) سفارش کرد و گفت: هیچ‌گاه سنت تبلیغ مخصوصا در ماه مبارک رمضان و رفتن به بلاد مختلف را ترک نکنید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، جمعی از علما و فضلای شهرهای آبادان و اهواز با آیت الله کریمی جهرمی دیدار و از توصیه‌های وی بهره‌مند شد.

آیت الله کریمی جهرمی در ابتدای بیانات خود با بیان روایتی از امام صادق(ع) به بیان یکی از مهمترین ارکان موثر تبلیغ پرداخت.

وی برای‌ خدابودن را اساس همه کارها مخصوصاً تبلیغ دین برشمرد و افزود: حضرت امام صادق(ع) می‌فرمایند مَن تَعَلَّمَ للّهِ وعَمِلَ للّهِ وعَلَّمَ للّه دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيماً که در یک کلمه، اساس همه کارها را اخلاص برای خداوند متعال می‌دانند.

آیت الله  کریمی جهرمی در قسمت دیگری از شرح این روایت شریف بیان کرد: فقره اوّل این حدیث، اشاره به این دارد که باید علم‌آموزی فقط برای تقرّب به خدای متعال باشد، نه در جهت کسب مقام و شهرت و پول و خودنمایی؛ که اگر طلبه ما برای خدا درس بخواند و تحصیل علم کند، مقام بسیار بالایی است که نه تنها در زمین بلکه نزد اهل آسمان، عظیم و بلند‌مرتبه خوانده می‌شود.

وی در تبیین بخش دوم این حدیث نورانی اظهار کرد: امام پس از آن‌که علم‌آموزی را بیان می‌فرمایند، به سراغ عمل می‌روند که عمل انسان هم باید برای خدا باشد تا مرتبه و مقامی برای انسان نزد خدا حاصل شود و الّا هیچ ارزشی ندارد. خدا نکند که انسان تحصیل علم و معارف کرده باشد برای اینکه جای پای خودش را قرص و محکم کند و از این طریق، شهرتی به دست آورد و عدّه‌ای را دور خودش جمع کند و هدفش رضای خداوند نباشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از توصیه‌های خود، مبلّغان را به تعلیم و ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) برای جلب رضایت الهی سفارش کرده و افزود: در قسمت سوم این روایت شریف، امام صادق (ع) به اهل علم توصیه می‌فرمایند که پس از تعلّم برای خدا، مبادا تعلیم و تبیین و ترویج علم و معارفی که آموخته‌اید، برای غیر خدا و به هدف کسب مال و شهرت و آبرو باشد که همه‌اش خسران است. تبلیغ تان خالص برای خداوند باشد تا هم نزد ملکوتیان دارای مقام و مرتبه شود و هم موثر در قلوب مردم گردد.

هیچ‌گاه سنت تبلیغ مخصوصا در ماه مبارک رمضان را ترک نکنید

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه، توصیه‌های دیگری نیز به مبلّغان داشت. وی گفت: اول، فرصت‌ها و جوانی را غنیمت بشمارید، آن را ضایع نکنید و قدر بدانید که زود از دست می‌رود. دوم از علم‌تان برای کمال جامعه و نجات بندگان خدا بهره ببرید و به ماموریت بزرگی که دارید؛ یعنی ابلاغ معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام اهتمام ویژه داشته باشید.

وی افزود: سوم آنکه هیچ‌گاه سنّت تبلیغ مخصوصاً در ماه مبارک رمضان و رفتن به بلاد مختلف و با مردم‌ بودن را ترک نکنید که سیره علمای بزرگ ما این بوده که با اخلاص و برای کسب رضایت خداوند متعال به تبلیغ می رفتند و چهارم، در تبلیغ، احترام همه مردم را داشته باشید؛ مبادا فقط با اهل ثروت و مقام و منصب نشست و برخاست کنید و بقیه مردم را پایین‌تر از خودتان بدانید. همواره با مستضعفان و محرومان، محشور و هم‌نوا باشید، تا درد جامعه را حس کنید و غمخوار محرومان باشید.

آیت الله کریمی جهرمی در پایان این دیدار، ضمن بیان خاطراتی از ویژگی های علمی و اخلاقی عالمان شهر آبادان، از فعالیت‌های تبلیغی انجام شده در این منطقه تشکّر و قدردانی کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین صادقی از علمای آبادان، گزارشی از حوزه‌ها و برنامه‌های تبلیغی علما و فضلای آن منطقه ارائه داد.

ارسال نظرات