۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۳۱۳۲۵

نخستین کنگره ملی شهدای فردو برگزار می شود

نخستین کنگره ملی شهدای فردو برگزار می شود
دبیر جشنواره و سخنگوی کنگره ملی شهدای فردو گفت: نخستین کنگره شهدای روستایی کشور با محوریت روستای فردو برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، علی واحدی، دبیر جشنواره و سخنگوی کنگره ملی شهدای فردو، با بیان این که روستای پرافتخار فردو 125 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، اظهار داشت: روستای فردو هم اکنون میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس است.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه های این گنگره، به محفل وصال با محوریت شهدا و امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: موضوعات مختلفی در خصوص شهدا کار شده است و مورد توجه جشنواره ها قرار گرفته اما احساس شد که مبحث امام زمان با شهدا و دفاع مقدس از موضوعات مورد غفلت است که در جشنواره وصال به آن توجه شده است.

سخنگوی کنگره ملی شهدای فردو با اشاره به قالب های جشنواره وصال گفت: در 10 قالب فیلم، مستند، داستان و رمان شعر و نثر ادبی، کتاب نوشته، دل نوشته، مقالات کوتاه، مقالات بلند، موشنگرافی و نقاشی آثار داوطلبان پذیرش می شود.

وی با بیان این که تا پایان فروردین مهلت ارسال آثار خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره در موضوعات مختلفی همچون امام زمان(عج)، شهدا، مهدویت، انتظار، شهادت و شهدای فردو برپا خواهد شد.

واحدی با بیان این که در این جشنواره از داوران خبره جشنواره های کشوری استفاده خواهد شد، تصریح کرد: هنر و بعد هنری در کنار رسانه از بلیغ ترین ابزارهایی است که می تواند مفاهیم متعالی را ناظر به نیازها و ویژگی های خاص مخاطبانی ارائه نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از تنوع شهدای روستای فردو به 19 شهید دانش آموز اشاره کرد و گفت: در همه ادوار حساس انقلاب از روستای فرد افرادی جانفشانی کردند به این معنا که شهید نهضت، شهید امنیت و شهید مدافع حرم نیز در فهرست شهدای روستای فردو دیده می شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کنگره ملی می توانند آثار خود را در شبکه های اجتماعی به شماره 09124513310 یا 09935298292 و به نشانی قم، بلوار شهید کریمی، خیابان نظام پزشکی، کوی 7، پلاک7، واحد 3 کد پستی: 3739164269 ارسال نمایند.

ارسال نظرات