۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۳۱۴۳۶

معنای انتظار در کلام رهبری

معنای انتظار در کلام رهبری
رهبر معظم انقلاب فرمودند: انسانی که نگاه می کند به زندگی عمومی بشر با نگاه کلان؛ چنین انسانی به طور طبیعی حالت انتظار دارد و این معنای انتظار است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص معنای انتظار بسیار قابل توجه است زیرا در اندیشه معظم له به ویژگی های انسان منتظر اشاره شده و غایت انتظار نیز در عباراتی کوتاه مورد تأکید قرار گرفته است.

متن بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) به شرح ذیل است:

امروز ما انتظار فرج داریم یعنی منتظریم که دست قدرتمند عدالت گستری بیاید و این غلبه ظلم و جور را که همه بشریت را تقریبا مقهور خود کرده است، این غلبه را بشکند و این فضا ظلم و جور را دگرگون کند و نسیم عدل را به زندگی انسان ها بوزاند و انسان ها احساس عدالت کنند. این نیاز همیشگی یک انسان زنده است، یک انسان آگاه، یک انسانی که سر در پیله خود نکرده و به زندگی خود دل خوش کرده باشد. انسانی که نگاه می‌کند به زندگی عمومی بشر با نگاه کلان چنین انسانی به طور طبیعی حالت انتظار دارد و این معنا انتظار است.

انتظار یعنی قانع نشدن و قبول نکردن وضع موجود زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب و مسلم است که این وضع مطلوب به دست قدرتمند ولیّ خدا حضرت حجت ابن الحسن مهدی صاحب زمان (عج) تحقق پیدا خواهد کرد. باید خود را به عنوان یک سرباز و به عنوان انسانی که حاضر است برای چنین شرایطی مجاهدت کند آماده کنیم.

ارسال نظرات