۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۳۱۵۶۴
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

رسالت انسانی ثروتمندان نسبت به فقرا

رسالت انسانی ثروتمندان نسبت به فقرا
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ثروتمندان موظف هستند به فقرا و مستمندان رسیدگی نمایند و به غیر از پرداخت خمس و زکات، حقوق فقرا را جدا پرداخت نمایند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد طی سخنانی در اولین روز نوروز ۱۴۰۲ در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در دعای تحویل سال مضامین بسیار زیبایی وجود دارد مبنی بر اینکه تمام تحولات و اتفاقات در عالم هستی در دستان خداوند است و قدرتی مافوق تمام قدرت ها وجود دارد.

وی افزود: خداوند خیرالرازقین است و اگر بخواهد رزق انسانی را کم و رزق انسان دیگر را بیشتر خواهد کرد و تمام این ها بر اساس مصلحت و امتحان الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: طبق روایت هیچ ثروتمندی هیچ مالی را بیش از اندازه جمع نکرده است مگر اینکه حق فقیری را ضایع کرده باشد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: ثروتمندان موظف هستند به فقرا و مستمندان رسیدگی نمایند و به غیر از پرداخت خمس و زکات، حقوق فقرا را جدا پرداخت نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: مرگ و حیات، عزت و ذلت، رزق و روزی و…. تماما در دستان خداوند است و هیچ برگی از درخت بر روی زمین نمی افتد مگر اینکه خداوند بخواهد.

وی افزود: آمار تصادفات جاده ای در ایران بسیار فاجعه است و مسافران در این ایام باید دقت و توجه کافی داشته باشند تا خدای ناکرده آمارتلفات جانی بیشترنشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: انسان اگر خود را در محضر خدا ببیند جرات گناه نخواهد داشت چرا که خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود خواهد داد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: احسن الحال و بهترین حالات یک انسان این است که در دل انسان فقط محبت و جایگاه خداوند باشد و غیر خدا را در دل راه ندهد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: در داستان های قرآنی قدرت نمایی خداوند به وضوح معلوم است که مصداق بارز این قدرت نمایی در داستان حضرت موسی(ع) به زیبایی بیان شده است چرا که تمام قدرت‌های فرعونی می خواستند مانع تولد حضرت موسی(ع) شوند اما حضرت موسی(ع) نه تنها متولد شدند بلکه در دربار فرعون رشد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: انسان باید همواره فال نیک بزند و در زبان و قلب مثبت نگر باشد تا خیر و برکت نیز وارد زندگی انسان شود.

ارسال نظرات