۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۳۱۵۶۵
حجت‌الاسلام لقمانی:

گاهی یک نگاه حرام هم مانع عاقبت بخیری انسان می‌شود

گاهی یک نگاه حرام هم مانع عاقبت بخیری انسان می‌شود
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مراقبت از چشم و دل و چشم پوشی از معاصی، قلب و دل انسان را نورانی می کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام لقمانی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت گفت: هدیه ها در ایام نوروز گاهی مادی و گاهی معنوی است که باعث میشود انسان مسیر زندگی خود را به درستی انتخاب نماید.

وی افزود: دو روز در زندگی انسان از بهترین روزها است که اولین آن، روز تولد انسان است و دومین روز، روزی است که انسان می‌فهمد برای چه به دنیا آمده است که جشن تفکر و تحول است که امری بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قصری در بهشت وجود دارد به نام «قصرالسرور» که هر کسی را راه نمی دهند بلکه مخصوص کسانی است که دل دیگران را هر چند با یک هدیه کم و کار کوچک شاد می کنند.

وی تأکید کرد: فهم انسان در زندگی بسیار مهم است چرا که با این فهم می تواند مسیر درست را طی نماید.

حجت‌الاسلام‌ لقمانی یادآور شد: بعضی از انسانها در زندگی مدرک علمی دارند و تمام مرتب علمی را طی می کنند، اما فهم درستی از زندگی ندارند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در سال جدید تحولاتی صورت می‌گیرد و طبیعت، خود را برای سبز شدن آماده و سن و سال زمین و زمینیان نیز یکسال بیشتر خواهد شد و انسان به جای اینکه کهنسال شود باید بزرگتر و فهم خود را بیشتر نماید.

وی در ادامه گفت: عده ای از جوانان با اینکه نسبت به بزرگترها از سن کمی برخوردار هستند اما دائما مشغول کارهای حسنه بوده و چشم و دل خود را پاک نگاه می دارند و خداوند به اینگونه جوانان در میان فرشتگان مباهات می کند.

حجت‌الاسلام‌ لقمانی تأکید کرد: امسال در بهار سبز طبیعت، ماه مهمانی خداوند را نیز داریم که حتی خواب انسان نیز دارای ثواب است که عید سفید برای انسان است.

وی خاطرنشان کرد: سهل انگاری و تنبلی در انجام عبادات بسیار مذموم است چرا که گاهی مشاهده می شود شخص ساعت‌ها در فضای مجازی مشغول است اما حوصله و وقت خواندن دو رکعت نماز را ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: در ماه مبارک رمضان و شب های قدر باید انسان به معنای واقعی کلمه بیدار شود نه اینکه بیدار بماند.

حجت‌الاسلام‌ لقمانی تأکید کرد: حضرت‌علی علیه‌السلام می فرماید بهای بدن انسان فقط بهشت است به همین خاطر باید انسان دقت نماید در دنیا بهشتی زندگی کند.

وی افزود: زیبا حرف زدن در داخل خانواده، استفاده از عبارات محترمانه و عاشقانه میان زوجین می تواند زندگی را بهشتی نماید.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: تمام آموزه های دینی به انسان شادی و آرامش می دهد چرا که صدای زمزمه عبادت انسان‌های زمین در آسمان‌ها شنیده خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: در اولین روز سال جدید باید یک محاسبه از گذشته و یک برنامه ریزی برای آینده داشته باشیم.

وی در پایان گفت: مراقبت از چشم و دل و چشم پوشی از معاصی، قلب و دل انسان را نورانی می کند و در مقابل دل بستن به معاصی و نگاه به یک نامحرم گاهی تا لحظات آخر عمر در فکر و ذهن انسان نقش خواهد بست و مانع عاقبت به خیری انسان خواهد شد.

ارسال نظرات