۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۳۱۵۸۱

اعلام‌ برندگان اوّلین فراخوان جایزه سالانه گفتمان مهدویت

اعلام‌ برندگان اوّلین فراخوان جایزه سالانه گفتمان مهدویت
مسئول موسسه اندیشه و تمدّن شیعه از پایان ارزیابی آثار وارده اولین فراخوان جایزه سالانه گفتمان مهدویت خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکبری شاهرودی مدیر مسئول موسسه اندیشه و تمدّن شیعه با تبریک فرارسیدن بهار قرآن و معنویت، گفت: با عنایات الهی و الطاف اهل بیت علیهم‌السلام، اولین فراخوان جایزه سالانه گفتمان مهدویت در نکوداشت مرجع عالیقدر حضرت آیةالله العظمی صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه، اعلام گردید و با استقبال خوب نویسندگان، محقّقان و ادبا و شعرای ارجمند، آثار بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف پژوهشی، ادبی، هنری به دبیرخانه این کنگره واصل شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به حجم بالای آثار ارسالی به دبیرخانه، ارزیابی‌ها تا ۲۵ شعبان المعظم به طول انجامید که سه نفر از نویسندگان و شعرا به طور مشترک برگزیده این جایزه شدند.

مدیر مسئول موسسه اندیشه و تمدّن شیعه بیان کرد: منظومه ظهور مقدّس که سال ۱۴۰۱ به‌عنوان جلد پنجم منظومه بزرگ حماسه امام و مردم سروده استاد محمّد علی پاکدل، به چاپ رسیده است از برگزیدگان این جایزه می‌باشد. همچنین کتاب انتظار فرج اثر پژوهشگر گرامی آقای محمدتقی شاکر، برگزیده دیگر این جایزه سالانه می‌باشد.

وی در ادامه افزود: پژوهشگر ارجمند آقای محمد شهبازیان دیگر برگزیده این جایزه سالانه است که با مقالاتی، همچون تحلیل بر روایت اصبغ بن نباته از منظر آيت الله العظمی صافی گلپایگانی و مقاله مبانی انتظار مقاومتی در این فراخوان شرکت کرده بودند.

مدیر مسئول موسسه اندیشه و تمدّن شیعه افزود: ان‌شاءالله مراسم تجلیل از برگزیدگان این فراخوان پس از ماه مبارک رمضان در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد و فراخوان سال جدید نیز با حضور بیشتر محققان، پژوهشگران، شعرا و داستان‌نویسان در اواخر پاییز سال ۱۴۰۲ اعلام خواهد گردید.

ارسال نظرات