۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۳۱۵۹۶
آیت الله سعیدی:

تحول در فرهنگ عمومی وظیفه آحاد ملت ایران است

تحول در فرهنگ عمومی وظیفه آحاد ملت ایران است
امام جمعه قم گفت: ایران در برابر دشمنان سرسخت خود با مقاومت و ایستادگی تا تحقق آرمان های امام و شهدا به پیش می رود و از اهداف خود عقب نمی‌نشیند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با تبریک فرا رسیدن عید طبیعت و ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن اظهار داشت: پس از سه سال محرومیت به دلیل محدودیت‌های بیماری کرونا، امسال توفیق حاصل شد تا پای سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین بنشینیم که ضرورت دارد آحاد جامعه به خصوص جوانان و نخبگان این فرامین را به درستی درک کنند.

امام جمعه قم افزود: جان کلام رهبری در سخنرانی نوروزی این است که ایران قوی با روحیه استقلال خواهی و استعدادهای سرشار در برابر توطئه‌های دشمنان کینه توز ایران ضد ضربه شده و ملت ایران با داشتن این رهبری و ملت همیشه در صحنه، بارها ثابت کرده که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت الله سعیدی بیان داشت: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی با به کارگیری همه امکانات خود به دنبال عبور از ملت و ارزش‌های اسلامی و آوردن حکومتی وابسته به استکبار هستند و هدف آنان این است که به نام دگرگونی، حکومت و فردی مزدور استکبار بر سر کار بیایند، اما دشمنان بدانند که این خواب پریشان آنان هرگز تعبیر نخواهد شد.

آیت الله سعیدی بیان داشت: در برابر ترفند دگرگونی دشمن، تحول در نگاه رهبری یعنی تبدیل نقاط ضعف به قوت و دشمن شناسی است که البته این کار زمان بر است و ملت ایران ثابت کرده که با شجاعت و عزم راسخ می‌تواند این امر را محقق کند.

وی با بیان اینکه انتظار آن است که مسئولان و ملت هر کدام به فراخور حال خود توصیه‌های رهبری را در زمینه برون رفت از مشکلات اقتصادی عملیاتی کنند افزود: ملت ایران در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشته است و سال گذشته در عرصه زیرساخت و حوزه روابط خارجی اتفاق‌های خوبی رخ داد و ایران با تقویت روابط با آسیا نقشه دشمنان در راستای منزوی کردن ایران را با شکست مواجه کرده است.

وی‌ ابراز داشت: این پیشرفت‌های گوناگون نشان دهنده استحکام ایران است و رهبر معظم انقلاب نعمت بی بدیلی است که اگر ملت و مسئولان فرامین رهبری را عملیاتی کنند هم تورم مهار و هم رشد ۸ درصدی محقق می‌شود.

امام جمعه قم بیان داشت: امیدواریم در سال جاری حرکت به سمت حل مشکلات اقتصادی بدون کوتاهی محقق شود.

آیت الله سعیدی ادامه داد: تحول در فرهنگ عمومی وظیفه آحاد ملت ایران است و فرهنگ مصرف گرایی به تولید و پرهیز از اسراف در حامل‌های انرژی و استفاده از کالای داخلی، فرهنگ امید و کار و پرهیز از تجمل گرایی افراطی همه این موارد قابل تحقق است.

خطیب جمعه قم ابراز داشت: ایران در برابر دشمنان سرسخت خود با مقاومت و ایستادگی تا تحقق آرمان‌های امام و شهدا به پیش می‌رود و همه بدانند نظام اسلامی ایران از اهداف خود عقب نمی‌نشیند.

ارسال نظرات