۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۳۱۷۱۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ریشه اختلافات و طلاق ضعف در ایمان و تقوا است

ریشه اختلافات و طلاق ضعف در ایمان و تقوا است
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی ریشه اختلافات و طلاق را ضعف ایمان و تقوا دانست و گفت: آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان در کاهش از معضلات اجتماعی موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در جمع مسؤولان قضایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با توصیه به استفاده حداکثری از برکات ماه رمضان، گفت: طبق روایات اگر کسی ماه مبارک رمضان را درک کند و آمرزیده نشود ملعون است.

وی افزود: هر چند تلاش برای مردم و خدمت به مردم عبادت است، اما تلاش کنید زمانی را برای خلوت کردن با خدا اختصاص دهید، چرا که همه به ارتباط با خدا نیاز دارند، اما مسئولان بیشتر از دیگران به ارتباط با خدا نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم ارتباط با امام عصر(عج) و خواندن دعای افتتاح به ویژه صفحه آخر این دعا  اشاره کرد و دعای سحر را گنج دانست و بر استمرار به دعای سحر تأکید کرد و ادامه داد: تقوای مسؤولان نظام نسبت به سایر مردم باید کامل‌تر و خاص‌تر و خالص‌تر باشد.

وی ذکر یکصد صلوات در ماه رمضان را یکی از سنت‌های این ماه دانست و اظهار داشت: بهترین زمان ذکر یکصد صلوات در ماه رمضان بین الطلوعین و بعد از نماز امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به لزوم فعال‌تر شدن معاونت پیشگیری قوه قضائیه اشاره کرد و بر کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه تأکید کرد و گفت: در بلند مدت فرهنگ سازی از مدارس آموزش و پرورش در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه در کوتاه مدت نیز از ظرفیت متخصصین و روانشناسان اسلامی در حوزه باید استفاده شود، یادآور شد: از ظرفیت متخصصین و روانشناسان اسلامی حوزه برای کاهش طلاق در کاشان شد و پرونده‌های طلاق قبل از ارجاع در اختیار این تیم قرار گرفت و بر اساس گزارشات کمتر پرونده‌ای در کاشان منجر به طلاق شد.

نماینده ولی در کاشان از ترویج ازدواج‌های دانشجویی به عنوان یکی دیگر از راهکار‌های کوتاه مدت دانست و افزود: ازدواج‌های دانشجویی یکی از طرح‌های موفق در کاهش طلاق است و براساس آمار رسمی تنها ۶ درصد ازدواج‌های دانشجویی منجربه جدایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پایه و اساس و ریشه اختلافات و طلاق را ضعف در ایمان و تقوا دانست و گفت: آگاهی بخشی از مدارس توسط آموزش و پرورش به نسل نوجوان و آینده سازجوان مهمترین راهکار کاهش و پیشگیری از معضلات اجتماعی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات