۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۳۱۷۳۰
امام جمعه موقت کاشان:

پیام‌های خداوند و خلاصه معارف در سوره حمد گنجانده شده است

پیام‌های خداوند و خلاصه معارف در سوره حمد گنجانده شده است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: سوره مبارکه حمد مهمترین و بالاترین سوره قرآن بوده و خداوند خلاصه معارف و پیام‌های خود را در این سوره گنجانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: سوره حمد را روزانه ۱۰ مرتبه در نماز‌های واجب می‌خوانیم، در نماز‌های مستحبی نیز خوانده می‌شود و تنها در نماز میت که نماز نیست و دعا است و بدون وضو خوانده می‌شود سوره حمد وجود ندارد.

وی افزود: این توفیق اجباری برای ما است که روزانه ۱۰ مرتبه سوره حمد در نماز‌های واجب خوانده شود و هر روز ۱۰ مرتبه پیام ها، نکات، رموز و کد‌هایی که خداوند در این سوره برای ما قرار داده مرور کنیم تا غافل نشویم.

حجت الاسلام اسلام تبار گفت: ما در همه امور از خداوند کمک می‌خواهیم حتی در عبادات نیز خداوند باید به ما کمک کند، از این رو برای اینکه بندگی خدا را داشته باشیم و خدا پرست باشیم نیاز به کمک خدا داریم، چرا که راه خدا و خداپرستی دشمنانی همچون هوای نفس و شیاطین جن و انس را دارد.

وی افزود: دشمنی امروز آمریکا با ملت ایران برای این است که آمریکا به دنبال این است که ملت ایران اسیر و بنده آمریکا باشد، اما ملت ایران نیز، چون خدا پرست است زیر بارغرب پرستی و آمریکا پرستی نمی‌رود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: راه خدا، بندگی خدا و عبودیت، دشمنانی همچون هوای نفس و شیاطین انس و جن و مخالفان دین را دارد که با خدا پرستی مبارزه می‌کنند، از این رو برای اینکه خدا پرست باقی بمانیم باید از خدا استمداد و کمک خواست.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انسان اگر لحظه‌ای توفیق قرار گرفتن در مسیر خدا پرستی را نداشته باشد با فریب شیاطین انس و جن از مسیر منحرف خواهد شد.

وی افزود: انسان برای رسیدن به اهداف خود باید در مسیردرست و مستقیم و راه درست زیستن حرکت کند در غیر این صورت از مسیر اصلی منحرف خواهد شد و هیچگاه به اهداف خود نخواهد رسید.

امام جمعه موقت کاشان گفت: عدم برخی از نعمت‌ها از جمله عقل برای انسان نابود کننده دیگر نعمت‌ها است، اما انسان عاقل با استفاده از عقل همیشه در حال پیشرفت و رسیدن به مدارج بالای انسانیت است.

وی با بیان اینکه راه راست برای انسان دنیا و آخرت را به همراه دارد، اظهار داشت: آمریکا به دلیل اینکه به خدا ایمان ندارد از قدرت علمی خود در راه ساخت سلاح‌های کشتار جمعی استفاده می‌کند و از نعمت‌های خداوند بر علیه خدا استفاده می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی گفت: ایمان به خدا داشتن سبب خواهد شد تا از نعمت‌های خداوند در مسیر خدا و برای خدمت به انسانیت استفاده شود، از این رو در سوره حمد از خداوند درخواست توفیق حرکت در مسیر خداوند را داریم.

وی افزود: خداوند در این آیه با ذکردعا‌های انبیاء الهی به ما یاد داده تا از او که کریم و بزرگ است بهترین‌ها را که هدایت در مسیر مستقیم بخواهیم چرا که قرار داشتن در مسیر برابر با داشتن دنیا و آخرت است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات