۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۳۱۷۵۲

حضور فعال دهه هشتادی‌ها امسال در نمایشگاه قرآن

حضور فعال دهه هشتادی‌ها امسال در نمایشگاه قرآن
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به گسترش بخش‌های کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن گفت: امسال دهه هشتادی‌ها در نمایشگاه قرآن حضور فعال دارند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،  طی مراسمی در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پوستر و تیزر سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد.

در این مراسم علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه سی‌امین نمایشگاه قرآن به عنوان بزرگترین رویداد دینی کشور و یکی از بزرگترین‌ها در جهان اسلام از شنبه افتتاح می‌شود، گفت: همان طور که قول داده بودیم، توسعه‌های کمی و کیفی نمایشگاه رخ داده و خوشبختانه نمایشگاه امسال گسترش خوبی نسبت به سال‌های گذشته دارد و در این راستا توسعه ۵۰ درصدی کمی فضای نمایشگاه انجام شد، همچنین یکی از نقد‌های وارد به نمایشگاه بخش بین‌الملل بود که تقویت بخش بین‌الملل هم امسال به خوبی انجام شد و از کشورهای مختلف دنیا در بخش بین‌الملل نمایشگاه نماینده داریم.

معاف: دهه هشتادی‌ها امسال در نمایشگاه قرآن حضور فعال دارند/ افزایش 50 درصدی فضای نمایشگاه

وی درباره بخش کودک نمایشگاه قرآن گفت: این بخش با عنوان باغ آیات توسعه سه برابری نسبت به سال گذشته دارد و بخشی بسیار جذاب و طراحی شده است، همچنین بخش دیگر، بخش نوجوان است که ویژه دهه هشتادی‌ها است.

معاف درباره بخش «دختران رحمت خداوند» گفت: این بخش یکی از بخش‌های جذاب نمایشگاه است که ویژه خانواده طراحی شده، همچنین بخش مشاوره‌های قرآن بنیان در ۱۱ حوزه زیستی و عملکردی و رفتاری مشاوره می‌دهند.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از آغاز نمایشگاه از روز شنبه ۱۲ فروردین خبر داد و گفت: نمایشگاه قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به مدت دو هفته برگزار می‌شود و از فرصت‌های میلاد امام حسن (ع) و شب‌های قدر هم در نمایشگاه بهره‌مند هستیم و امیدواریم نمایشگاه امسال بازتاب خوبی از کاری که طی سی سال و برگزاری سی دوره برگزار شده باشد، همچنین ما قدردان و سپاسگزار عزیزانی هستیم که در گذشته نمایشگاه را برگزار کردند، نمایشگاه محصول همه دوره‌ها است و امسال یک گزارش از سی دوره برگزاری نمایشگاه ارائه می‌کنیم.

وی درباره پوستر و تیزر نمایشگاه امسال گفت: هر سال در نمایشگاه عرف بوده که یک پوستر و یک تیزر طراحی و تولید می‌شد، اما در نمایشگاه امسال دوستان هنرمند و قرآنی و طراح پیشنهاد دادند که تک پوستر نباشیم و چند طرح محتوایی و هنری بر اساس ذائقه‌ها و سلیقه‌های مختلف طراحی شده زیرا قرآن برای همه مردم با همه سلیقه‌ها است‌‌. این نگاه را در وزارت ارشاد داریم که به عنوان دستگاه فرهنگی و مسئول توسعه فرهنگ، موظفیم به همه سلایق مردم توجه کنیم.

معاف ادامه داد: برای پوستر نمایشگاه شاید ده‌ها پوستر رفت و برگشت شد و با اساتید مختلف گفت‌وگو صورت گرفت و برای طراحی 10 نفر را به عنوان خانواده برای عکاسی دعوت کردیم. اصلی‌ترین مضمون که روی آن تأکید داشتیم بحث خانواده بود زیرا گفتیم باید خانوادگی باشد و پویشی هم با همین عنوان داریم. زیرا می‌خواهیم مردم با قرآن انس داشته باشند. بیش از ۲۰ مدل عکاسی انجام شد.

معاون قرآن و عترت نمایشگاه قرآن درباره پوستر و تیزر نمایشگاه امسال افزود: یکی دیگر از مسائلی که در پوستر نمایشگاه به آن تأکید داشتیم شعار نمایشگاه یعنی می‌خوانمت است و ان شا الله از امروز در سطح شهر و رسانه پویش آغاز می‌شود. همچنین در این راستا ۱۲ پوستر از شهدا داریم که یکی از آنها شهید آرمان علیوردی است و در نمایشگاه هم باشگاه نسل آرمان را داریم که اتفاقی برای دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها است. همچنین تیزر هم سه مدل ۶۰ و ۹۰ و ۳۰ ثانیه‌ای است که امروز رونمایی و قرار است از رسانه‌های مختلف پخش شود.

حضور فعال دهه هشتادی‌ها امسال در نمایشگاه قرآن

معاف درباره بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: لیست مفصلی از مؤسسات و نهادهای مردمی خارجی داریم که قرار است در نمایشگاه قرآن کشورمان شرکت کنند. همچنین آیین افتتاحیه بخش بین‌الملل دو روز بعد از افتتاح نمایشگاه، برگزار می‌شود. البته  هفت کشور قرار است وزرای اوقاف و شئون دینی‌شان در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی در پایان درباره بخش کتاب و نشر دینی گفت: این بخش در رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) است و ناشران این حوزه در آن حضور فعال دارند، همچنین مرکز تبادل کتاب امسال در نمایشگاه مستقر و طی آن کار تعویض قرآن‌های نو با فرسوده انجام می‌شود.

ارسال نظرات